Glasögon

Efter att ha sorterat veckans tvätt, vattnat blommor. Startat nya tvättmaskiner. Ska jag nu klä på mig! o åka för att hämta min nya glasögon.
En snabbtitt i någon klädaffär blir det nog oxå. Blev sugen på något nytt till Julafton.
Blev ju bortbjudna, åter igen till Stallet kl 07.00,  Älgsjögård.
Detta en mycket trevlig tradition, som vi nu haft förmånen att inbjudas till i ca 10 år.

Vanligtvis:
Vi kommer dit i mörker, samlas på stallbacken o går sedan in i stallet för att väcka tomten som sover i Hö´t.
Bjuds på glögg o pepparkakor. Barnen får godispåsar.. Kelar med hästarna. Lyssnar på evangeliet.
Blir sedan inbjudna till frukost i "stora" huset. Skinkmacka mm.
Nu vet jag ju inte om det blir så här i år, men det brukar se ut ungefär så här.
A-K är min gymnasieklasskompis, men det är just nu hennes man som fixar med inbjudningarna.
M har tackat ja till detta en dag jag inte var hemma, utan att blinka. Så jag antar att han oxå uppskattar detta lika mycket som jag gör.
Att träffa alla o prata en stund är superkul.
A-K bor utanför Jönköping annars, blir inte mer än 1-2 gårnger per år vi ses, trots att det inte är så långt, så det borde kunna bli mer.
Maria m fam brukar oxå dyka upp.
Även Tobias med syskon o mor&far.
Om han såg bekant ut har ni kanske sett honom här:

Nu mer finns han nog bara på en lokalkanal i Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh vad mysigt det låter, ett riktigt gammeldags julfirande!

2008-12-20 @ 14:13:52
URL: http://nogg.se/farmorlisa
Postat av: Lage

Han såg bekant ut.

2008-12-20 @ 17:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0