Spade

Har nu varit på jakt efter en spade till den förb...nade kattlådan i en vecka. Kan lova att den blivit dyr. Hade lika gärna kunnat åkt direkt till Sharpman o köpt en. Det hade blivit billigare.

I tisdags på hemväg stannade jag på City Gross, trodde ju de hade. Nota 384 kr. Okej lite mat fick nog följa med hem oxå.
Idag var det så dags igen. Rusta hade ju massa djurgrejjer, de har säkert. Nota 80kr. Inget vettigt alls. Ingen spade
ICA MAXI, måste väl ändå ha. Jo då. Där fanns den. Nota 405 kr. Lite mat o annat onyttigt kom ju med förstås. Nya små söta matskålar bla. Några måltidsersättningar att ta med på tåget, samt en mindre kylväska. Nya kylklampar då jag inte hittade de gamla. Så jag ska klara mig i helgen.

Funderar på hur jag ska lösa helgen.
Bokade faktiskt en av tidigtjänst rummen på jobbet till söndag. Slutar ju 17 o innan man kommer iväg hem vet jag att klockan hinner bli 17.30 hemma vid 18.15. Sen tillbaka kl 03, gå upp 02.20. allt man gör är ju att sova. Då kan jag ju lka gärna krypa ner där o spara 40 min körtid mitt i natten. Är jag helt ute o cyklar? Vet ju att jag o barnen inte kommer i säng utan klockan säkert hinner bli 23-23 innan jag somnar annars.

Lönespecen denna månad var lika rolig som förra, kan ju bara inte stämma...
Trodde ju jag skulle få lite mindre då jag fick ca 16 000kr för mycket förra månaden som jag valde att sätta undan på ett sparkonto istället för att betala in. Men det trillade ut lika mycket som en vanlig månad i a f.
Om jag räknar snittet på antal arbetade timmar hittils i år och injänade kronor så skulle jag ha en timpenning på 444kr.
Är detta möjligt? Visst i total lönen ingår nog traktamenten o annat så man kanske inte ska räkna riktigt så.



Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Lite skillnad på en annans lön. Vad du sätter på sparkontot får jag inte ens ut totalt per månad även om jag jobbar 100%.

2008-08-22 @ 17:56:52
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0