Ridning

Dagen bjöd först på arbete. Uppe o väckte tuppen kl 03.40.
Var ute o hjälpte till med lite växling innan jag tillsist begav mig hemåt.

Stannade på City Gross o handlade. Det jag skulle ha var en spade till kattlådan. Fanns ju då inte.
 Blev en hel del annat istället.
Väl hemma hade Linus anlänt före mig o strax därpå kom Madde. Ett försök till vila gjordes. Där efter var det ridning på schemat.
Madde fixar ju det mesta själv nu efter ridlägret i somras. Lite lat är hon dock, hovkratsning när det sitter hårt får ju jag göra. Naturligtvis började Gusten att grumbukta sig då någon insekt antagligen bet honom medan jag höll på.

Där hemma hade Linus tagit in kompiar gjort chockladbollar o dipp. Städning fick det bli. Stössel i hela köket. Dippen tog vi till maten istället. Stark hade han lyckats få den.

Fastnade i en blogg. Så där satt jag när M kom hem. Mat4n stod förberedd på bänken, hade bara inte orkat ta tag i det.
tror ni någon annan gjorde det åt mig. nej då. Jo, förresten. När jag suckade för 10 gången efter ca 45 min. O alla hade frågat vad det blir till kvällsmat. Då reste jag mig.
Då blev det fart på de andra me. M stekte fläskfilé + potatis.
Jag dukade o lade upp lite tillbehör.
Plockade av bordet o det blev M´s tur vid datorn.
Städade äckliga toaletter. Medan Digitalboxen gjorde en ny kanalsökning.
Sen landade jag här vid gamla datorn.
Orka resa sig o gå genom hela huset till sängen tro.

Morgondagen bjuder på ledighet.
Måste:
Klippa mig
Städa? lr måste man det?

Jobbar
tors 10 till fre 13
lör 10 till sön 17
mån 04-09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0