Nintendo DS o andra spel

Vissa av barnen hade ju flyt att äga o ha med sig Nintendo DS, dessa spel användes flitigt. Mina barn var sura o griniga o avundsjuka. Jag tycker att de spelar nog med PS2 o Pc spel hemma så det räcker. Inte behöver man ett handhållet med sig? Men för husfridens skull så ska jag nog leta upp något sådant till Jul ev. I a f om man ska ut o resa skulle jag rekommendera att ha sådant med sig.


 Det funkade även den dagen vi åt på resturang. Killen med vanligtvis mest myror i rumpan satt blickstill o sa ingenting, då han spelade. Medan mina passade på att leva rövare den kvällen.
Vi ansåg ju att vi skulle ha ett barnbord o ett vuxenbord. Jag tycker att barnen behöver öva på detta sociala spel. Att få känna sig stora o vara finklädda. Tyvärr funkade ju då inte alla dessa barn ihop så det var ett herrans liv.
Mina passade på att bada vattenspridare med finkläder, så Madde fick lov att gå upp till rummet o byta om.
Vi åt en fyra rättersmiddag, på Italienska a la carte resturangen på området. Detta har man rätt att göra en gång per vecka.

En av rätterna var lasagne, till efterrätt serverades Tiramisu.
Nej, jag har inte ställt mig på vågen än. M hade ökat 3 kg o jag minst lika mycket.

Lite bråk o tjiv på båtutflykten lika så, där löstes det dock av ombordpersonalen som delade ut vattenballonger så barnen kunde ha vattenkrig i stället.


Några försök till kortspel, UNO, barngeni, o yatzy har gjorts för att sysselsätta barnen.

Sista kvällen var 2 st bowlingbanor bokade, en vuxen o en barn för dem som tycker detta är kul. Barnen hade spelat några kvällar tidigare oxå. Jag hoppade, vet ju att jag får värsta träningsverk i rumpan av detta spel.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Gomorron :)

Ha en bra dag!

2008-08-18 @ 10:12:28
URL: http://sannawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0