Insats

Ja då har man gjort en insats igen då.
Körde till Hultsfred igår kväll. Inga problem. Ett möte som var tre minuter sent, känns som om det är rätt ok.
Väl framme, borde det stå ett fordon för att köra mot Vimmerby. Där fanns inget.
Resenärer fanns däremot.
Kollade med Tkl, Vi hade satt in en Y1:a då det fattades fordon o denna ville inte längre än till Berga.
Så i detta läge ringer jag TK o informerar att det står två resenärer o vill till Vib o kolla hur det tänkt sig?
Taxi från OH. OK, hur lång tid tar det innan den kommer då?
Hur många resenärer har man i Berga? 11 st.
Är det inte bättre för dessa två att man tar en taxi för dessa närmre? Hultsfred eller Vimmerby, så de slipper stå o vänta. Så kan man köra en taxi  Bg-Hf o en Bg-Vib! TK bad att få återkomma med besked o vi lovade stå kvar.
Tror det blev så men vet inte för då kom TKL ut o var sur. Det skulle komma en taxi o hon kunde minsann ta hand om SINA resenärer.
Oj, sa vi båda, Tågvärden o jag. Visst är det så du vill ha det så då går väl vi.
Där fick vi för att vi försökte lösa situationen åt resenärerna, som jag då anser borde komma i första hand.
Någon info om var tåget höll hus tror jag inte dessa hade fått innan vi kom.


Y1:an hade blivit kvar i Bg i natt, personalen for med taxin till VIB, så tågvärden for med oss hem.
Bytte ände i Lp o stannade tills avbyte kom. Jag hade inte märkt några problem vare sig ner igår lr upp i morse.
Pratade med psf o kollade på schemat till efter semestern. Hann inte sätta mig i bilen så ringde mobilen. En mycket ilsken Å.A. Hon hade inga A-motorer. Hon har då bara kört i 20 min. O  båda hade lagt av.
Kul dag hon får. Inte!

Kommentarer
Postat av: Neutral

Tänk nu inte på tåg och sånt utan koppla bara av! Tror Veolia kan vara glada att ha dig anställd den saken är klar! Verkar ställa upp jämt! Den där tkl var möjligen inte Maria? Hon har ju ett ökänt humör. Fråga dem som kört på banorna länge!

Have a nice holiday!

2008-08-01 @ 12:02:08
Postat av: Caroline

Hm neutra? Som kört på banan länge o kan namnen på TKL?

Jag vet inte vem hon är, tkl. Hon sov i a f kvar där i natt. Vi fick stränga order om att inte väcka henne före 05.30.

2008-08-01 @ 12:21:35
URL: http://line73.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo vi hade en MKT rolig tur :P typ 4 timmar i Bjärka stod vi, bussen körde vilse men glada resenärer iaf! Ha en bra semester nu!

2008-08-01 @ 14:55:43
URL: http://litenbulle.blogg.se/
Postat av: Neutral

Nej nej jag har inte kört på banan. Skulle nog inte bli bra alls. Har bara en avlägsen bekant till en bekant som "strulade" lite med Maria för många år sedan. Vet hurdan hon är så beskrivningen passade så bra på henne.

2008-08-01 @ 16:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0