Hästar

Hittade nu även detta som min tågvärd i torsdags pratade om.
Jag tror att vår trafikchef vet vad han pratar om. Att föraren inte skulle ha bromsat.. finns inte i min värld. Så klart man gör. Det sitter i ryggmärgen. 
Jag bromsade för kossan oxå. Men man har inte en chans. Är det en människa man kör på har man skyldighet att stanna o sedan bli avlöst. Men djur kör vi ju på hela tiden. Oftast har man ju hunnit flera 100 m innan man får stopp på tåget ju. En anmälan till bandriften att något är påkört så att de får skicka ut folk att plocka bort det är väl den vanligaste vägen.
Jag undrar nu bara. Vad gjorde hästarna på spåret? För vad jag vet är det förbjudet att beträda spårområdet.
 Lycka till i denna stämmningsansökan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0