Vätternrundan 8.30

På cykel- nej skulle inte tro det. Med tåg givetvis.
Började i N 11.46, lite pappersarbete. Var iväg med tåget 12.10. Blev fotad av någon tant... i Mjölby. Backen ned när man svängt av mot Skänninge, tror hon var uppe på spåret o vände innan jag dök upp.
Var i Hallsberg vid 14.50, halvtimma rast. Hann i a f äta denna gång innan det var dags igen.
Började vid 15.20. Hittade ett tåg på U-grupp, som stått ett tag där, så det fick bli ett utgångsprov. Tack o lov var det bara 300 m långt. Så det blev bara 1,2 km promenad. Var klar tidigt, fick åka upp till Tälle o ställa mig, tåg med fönster går ju före, speciellt om de är i tid och jag tidig. Sen bar det av mot Jönköping. Fick stå i Sandhem o Habo urtråkigt att stå där o glo. Kom upp till Bangården i tid. Fick vänta lite o sedan vända. Vände vid A6 o slapp åka in till Centralen o vänta en kvart. Tjänade därmed tid o var en halvtimma tidig hem.
Så var min Vätternrunda avklarad.

Väl hemma var det tvätt att ta hand om, hade ju jobbat hela helgen.
M. sov. Barnen var uppe. Tog dem med o försökte sova. Klockan hann nog bli 23 som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0