Stammis

På vårdcentralen idag. Madde fixade tillslut sina prover, det som kunde gått på 5 min tog dock en timma. Vi var tre som höll.
Sen var jag tillbaka efter en timma. Ville ju att någon skulle glo i mitt onda öra. Har ju dragits med detta ett tag nu, utan att göra något det , är ju inte så förtjust i att springa på dessa inrättningar i tid o otid.
Hade en öroninflammation som spridit sig! Blev en penicillinkur PECEVE 800mg 2 tabletter morgon o kväll i 10 dagar. Kanske borde förvarna på jobbet... Borde kanske inte jobbat helgen som var när jag tänker efter. Hörsel är ju rätt bra att ha, men har inte tänkt på det så innan.
Terracortil salva 1-2 droppar 3 ggr/dag i 7 dagar, då det även spridit sig till Hörselgången.
Passade på att plocka ut Lomudal ögon o nässpray + tabletter när jag ändå hade en läkare framför mig, brukar ju få telefonrecept annars.
Nu ska jag få i mig någon mat o sen hämta Linus i Skolan, för nu är det hans tur till Motala, sen klippning..
Kommer att bli stark av detta va?
Får inte glömma lämna in den icke fungerande gräsklipparen jag har bak i bilen heller. OJ bäst att sätta fart alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0