Sova bort dagen efter jobbnatt

Har ju jobbat inatt så idag har jag än så länge bara sovit. Känns lite tokigt, vaknar o ser grannarna i sina trädgårdar. Vår trädgård bara förfaller då ingen av oss har något somhelst intresse av detta. 
Skulle  skapligt till jobbet igår var tanken då jag visste att V.S förare från Göteborg, var på min hemstation. När vi hade ätit o jag bytt om var klockan dock som vanligt hög tid att åka. Kom till N precis på minuten då jag började. Hade koll på att tåget var -14 när jag åkte hemifrån, det gör ju att jag inte känner någon direkt stress. Mycket riktigt när jag klev in o kollade så var det -29. Ingen V.S i sikte. Gjorde det jag skulle, när mobilen ringer. V.S hör i bakgrunden att hon sitter på ett lok. Hon skulle ju börja 22 någon gång och klockan var bara 20.30. Hon hade gått upp till oss för att träffa mig, när de säger åt henne att tåget är klart o står där nere. Gissa om hon fick fart hem istället. Jag förstår henne, så skönt att få åka. Mitt tåg blev bara senare o senare. -40.-48 tillslut kom det o jag fick ge mig iväg.
När jag parkerade o ställdeav loket i Hallsberg började min tur tillbaka egentligen. Ringde upp transportledningen och meddelade att jag tänkte ta rast i vilket fall som helst. Visste ju att tåget jag skulle ha tillbaka skulle vara i N vid 4.30 o de börjar på växlingen först 8. Så den marginalen hade jag ju, Inte så mycket tåg att tampas med heller en lördagsmorgon skulle jag tro, så att jag behöver tappa så mycket tid. Gick upp o tog lite choklad o pratade en stund. Innan jag gick ut. Natt mot lördag innebär att bromsprova själv. Hängde visst ut med loket så jag spärrade U-grupp, då de dragit ner tåget för kort. Gjorde mig klar och fick backa 10 m för att komma innanför signalen. Sen iväg. 1 minut före avgångstid! Kort o lätt tåg, så det gick så bra.
Var i N 20 min innan utsatt tid.
Hemma i sängen vid 6 snåret. Har sedan sovit tills nyss.

Mattias har visst tagit med barnen till fenomenmagasinet, kul att det äntligen hittade på något. Skulle gissa att de hittar något att äta där oxå då, jag som tänkte kycklingfilé o potatisgratäng, bäst o vänta o se hur hungriga lr snarare mätta de är.


Imorgon jobbar jag 11-21. För omväxlings skull ska jag då till... Hallsberg.
Onsdag 5.24-01.02 Då blir det först Hallsberg sen Stockholm. Måste då förbi Buttericks för att inhandla 8 pilothattar o 3 sjömanshattar till dansuppvisningen.
Sen tillbaka till Stockholm Torsdag igen då 17.50-03.19.
Ledig till tisdagen efter igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0