Sent X

När jag kom till jobbet var det bara att inse, en nedriven kontaktledning + ett växelfel hade ställt till det. X:et var sent.
När vi klev på, hamnade jag brevid en dam som oxå var, nypåstigen, hon frågade försynt vår Servicechef om vi skulle ta in någon tid. Jag förstår att han hade tagit frågan många gånger innan. Hade kanske varit bäst att ta detta i ett utrop varje stopp. För vilken utläggning hon fick o han var inte glad. Riktigt otrevligt.

Hade ont i ryggen redan innan jag for, tog en 1/2 värktablett + 1/2 muskelavslappnande + salva. Gjorde ju inte saken att sätta sig på ett X, fjädring i sätena, ett förslag till SJ. Vet inte hur många gånger det kändes som jag slog i backen. Tillslut gick jag ut i tamburen o låg på golvet istället. Extremt skitigt, men kan tvätta kläderna till på måndag o sen är det ju inte många dagar kvar i denna uniform.

Förra veckans Amelia blev utläst, denna veckas ligger kvar i sin plast hemma på köksbordet o väntar.

Nu är det snart dags att åka hemåt. Även idag vägen via Vagnhärad-Nyköping, precis som igår. Känns hemtrevligt på något vis.

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Aha, var det den butiken du var på, typ Lagerhaus. Sånt gillar vi :) Ja den dagen jag får bebbe kommer ungen bli bombaderad med Barbapapa ;)

2008-04-11 @ 11:02:21
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0