Sen hem

Såklart blev jag sen hem i natt. Men jag fixade i a f växlingen, begärde lokalt o gick på V5:an, bromsade. Gick fram. Lade tillbaka växlarna. O inväntade förare på bakomvarande tåg som kunde ha uppsikt när jag backade in. Det var inte så väldans långt jag behövde backa insåg jag, väl på plats. Men över en växel o in bakom en signal o över baliserna, så man slipper balisfel. Så backade jag ju in på det spår jag nyss lämnat mina vagnar på. Så det blev en principsak att inte göra detta utan någon som hade uppsikt.
Kan en få sparken för att man gjort detta, ska det ju inte vara ok när nästa gör det, bara för att man ska vara smidig.. lr? Åsikter?
Vi kollade bromsen en gång till då vi var två. Sen fick han åka igen. Han tappade 6 min men var tidigt dit, så det blev inget minus i statistiken. Tåget var ändå en timma tidig till slutdestinationen oxå.
Jag letade upp en slutsignal. O fick sedan ge mig iväg. 70km/h det gick inte fort det. Lagom seg vid 4-5 snåret.
Istället för att sluta 4.43, så var jag framme 5.20 så fick jag vänta på växlingspersonal. Ringde dem innan jag var framme, höll på i ca 5 min, inget svar. Ringde Tkl, när jag rullade in som först tyvärr. Borde kanske bytt nr o rint honom innan, för nu blev jag stående mitt i smeten o blokerade hela stationen, oups. Fick till slut tag på C som tog T44:an o kom o hämtade den förb..ade V5:an till verkstad. Så jag fick åka i stall. Landade inne en stund o pratade lite skit. Skönt att få ventilera såndana här saker ibland. Få andras åsikter. Så hade de ju läst om mitt brandlarm i lördags o ville veta mer. Var hemma 7.20. Linus höll då på att stämma sin elgitarr, han var sur för en sträng hade gått av igen så det gick inte så bra. Var så trött så ögonen gick i kors. Körde till slut iväg dem 8.05. Sov nog inom en minut. Tyvärr inte längre än till 11.30. 3,5 tim. o jag ska jobba en natt till. Måste försöka en gång till.

Strykhögen har vuxit sig enorm igen, har ju tvättat emellan åt, ett par maskiner i måndags o tisdags för att komma ifatt då jag jobbade i helgen. Men strykningen ligger efter. Sånt man gör framför TV´n, o jag har ju inte titttat på den på hela helgen så då blev högen stor.
Om jag nu väljer mellan att ta tag i den där högen eller att gå o sova en stund till- lätt val. SOVA!
Högen får vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0