Omberg Runt

Någon massage blev det ju inte idag, som var tanken. Hade inte alls kollat upp vilka tider de hade i simhallen. Det var bara Må, On, To 17-19. DVS tider jag inte alls kan på veckorna som kommer.
Imorgon dansar vi ju 18-19. Torsdag jobbade jag visst.. annar lär vi väl följa med släkten runt Omberg.

Det är vår tradition på Kristi Himmelfärdsdag. Normalt har vi picnic vid Stocklycke. Men I år pratade vi om att åka runt o sen ta mat på Hamnkafét i Hästholmen, min kusin är visst kock där. De hade anställt två, men det var visst bara hon som kunde laga mat. Så om ni har vägarna förbi så ta rätt dag.
Hennes mamma brukar sen ha gjort hembakta korvbröd- supergoda. Så vi åker hem dit o grillar allihop.
I år måste vi hem då, Madde dansar kl 17.
Vi brukar stanna på ett par platser o umgås, när vi far runt.
Västra väggar är ett av ställena.
Borghamn är ett givet rastställe, vid vandrarhemmet, som en gång i tiden var skola. Där jag gick 92-93.
Jag läste Konsumentekomomisktlinje, kan det var där ifrån jag fick min känsla för ekonomi?
Vi fick lära oss vardagsjuridik, matlagning, bakning, bostadkunskap, sy, sticka och väva mm. Lite av dessa grejer är sånt som alla borde kunna tycker jag. Tror att denna del av min utbildning, är den jag har mest nytta av till vardags. Samtidigt som jag gick den kursen läste jag in Social Service. Vårdbiträde.

När vi besökt Borghamn har vi kommit över Omberg. Då vi börjar vid Turisthotellet vid  Alvastra, har alltså beskrivit detta i helt omvänd ordning och orkar inte börja om.
Normalt brukar det bli en tur in till Vadstena också för glasskiosken där lockar.


Så detta är vad som hägrar på Torsdag om man kan fixa mig ledigt. Inte troligt antar jag.
Men nu  borde jag gå ut o njuta av solen i stället för att sitta här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0