Nya jobbet

Haha, mästerfotografen försöker fånga dagens outfit.
For iväg vid 9.30 mot Linköping. Var på jobbet vid 10.15. Körde en liten extra runda insåg jag i efterhand.
Rinner ju en å mitt genom stan just dör jag tänkte åka.
Hoppade in på jobbet o sa Hej o undrade om det var o att jag sprang på stan först och återkom senare och om bilen kunde då kunde stå där den gjorde. Fick lov att köra in den innanför grindarna på "vår" parkering. Gicksedan upp mot stan. Åhléns, Gyllen, Gränden upp mot Filbytergallerian. Lite skoaffärer. Letade ju eg tygaffär. Hittade en På gatan mellan Filbytertorget och Nygatan. Fick syn på mitt önsketyg direkt när jag steg in. Skulle görs sig så fint till den gula tegelväggen och den grå tapeten i hallen. Men snåljopen i mig satte stopp. 215kr/m, jag behöver 8meter. Kollade vidare, Ohlssons m fl. Gick åter ned mot stationen. Svårt att släppa nu och hitta något annat som är lika snyggt. Var tillbaka vid 12.20. J.A hade knappt fått i sig sin lunch. Började prova kläder. Byxorna satt som gjutna, mörkblå. Inget säckigt som de jag har nu gör.Blusen, insvängd i midjan wow. I ljusgrått, skulle tydligen bli vitt, men jag är inte helt överens med J. på den punkten. En pikétröja fanns oxå, än så länge i grått men även den skulle bli i vitt, ev i blått oxå. Om den bara finns i xs så ska d nog gå, den s jag provade var säckig o inte snygg.
Västen var så bussaktig, så vi ska ha fleeceväst istället. Jackorna var jättesnygga, men så stora 2xs o ändå förstor, så liten är jag.Likaså handskar, började på 9,5. En sjukskriven arbetsledare från konkurrerande bolag kom, kaffekokades. En servicechef dök upp o provade uniformen även han. Sen prata vi skit o drack kaffe. På stående fot då möbler saknas fortfarande. Det börjar dock bli fint. Nyrenoverat, nytt pentry. Frächt o fint. Killen som ska installera kaffemaskinen var där o vi diskuterade placering av denna. Maskin för kannbryggning kommer oxå att finnas då tågvärdarna ska ha det med på tågen. Även på Västervik kommer det att bli servering. Kom någon o satte upp träpersienner, imorgon skulle gardiner upp, tisdag kommer möblerna. Det tar sig alltså.
Fick en preliminär planering.
5-9/5+12-16/5 Y2 utbildning
19-23/5 Övningsåkning alt Y1, blir det Y1 så blir detta i LIDköping, attans, har inte riktigt tid med det just då...
26-30/5 Radioblock m Palle
Sen övningsåkning fram till trafikstart.
Tror vi var tre tjejer i min grupp. Kände inte igen något av namnen, men det ger sig väl.


Kommentarer
Postat av: Vingla

hej. kan inte du hjälpa mig? hur gör man när man skall lägga upp bilder o vill att dom skall va små men sen blir stora när man klickar på dom.. (som du har gjort i inlägget)??
tacksam för svar. kram

2008-04-04 @ 00:56:16
URL: http://vingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0