Matlust

Hittade även en häftig sajt.
Matlust.nu
Så här står det om den:

Varje onsdag får du veckans nyhetsbrev via e-post. Nyhetsbrevet innehåller fyra middagsrecept med tillhörande inköpslista, tips på en annorlunda sallad och en dessert, samt råd och kunskap om matlagning och matrelaterade ämnen.

På inköpslistan finns plats för dig att komplettera med fler varor som du behöver handla t ex frukostmat, mellanmål eller helgens måltider. Jag rekommenderar att du läser igenom inköpslistan och bockar av ingredienser som du redan har hemma, så att du slipper handla mer än du behöver eller saker du redan har hemma. Inköpslistan innehåller också ingredienser till veckans sallad och veckans dessert.

Man kan testa en v gratis, hinner man få en uppfattnig på en v?
Sedan kostar det 300 kr för 3 mån,
550 kr för 6 mån.


Detta är förslagen från exempelbrevet :

· Lammfärsbullar i tomatsås med bulgur

· Kyckling cordon bleu med ris

· Avokadocouscous med räkor

? Hett stekt ris med kidneybönor, basilika och chili

Fick just mina farhågor besannade.
Lamm- går bort.
Bulgur- inte en chans.
cordon bleu - aldrig i livet.
couscous kanske.
kidney bönor- skulle inte tro det.

Jag är ju lika kräsen som barnen. Detta är inget jag skulle laga. Därför får vi ju tråkig mat oxå.


Kommentarer
Postat av: Emelinda

Lät ju smaskens dem där förslagen ju!!

2008-04-30 @ 22:42:39
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0