lösningen

Transportledningen tog 40 min på sig att hitta en lösning o ringde sedan upp igen.
Jag skulle få byta tåg hem, ta ett som gick en timma senare, den som skulle haft det fick börja lite tidigare o ta mitt. Dessutom fick jag lov att ta taxi ner till Malmö istället för tåg. Då kunde jag ligga kvar på hotellet en stund x-tra.
Vet inte om jag blev så mycket klokare av detta just. Sömnen var ju ändå förstörd. Bomull i skallen än en dag.  
Försökte i a f att sova en stund till. Kollade via mobile.resplus.se att det gick tåg från Helsingborg mot Malmö 15.10 som skulle ta 40 min. Varför då ta en taxi, lite onödigt väl? Måste ju ta lika lång tid att åka, 6 mil?
Så jag sov någon timma till 12.30-13.30 vaknade igen av det förbannade hamrandet. Gick upp o checkade ut. Gick ner mot Centralen, kollade att Öresundståget jag spanat in skulle komma in 14.50. Tänkte om jag är på plats då kan jag prata med personalen på tåget innan, för min biljett stod det ju 13.27 på. Har för mig att de gäller i tre timmar där dock. Känner igen 1 av 22 förare i Helsingborg, detta var dessutom en Malmötur fick jag veta i efterhand, som denne hade på övertid. Just den jag hade hoppats på attt hitta, hittade jag. Så nu har jag åkt X31? hytt. En dj..la massa knappar att hålla reda på var det.
Undra om Stoffe såg hur trött jag var? Skulle tro d.
Taxi från Malmö C upp till Godsbangården. Tåget var tidigt, tog ut nya order o iväg . Kände på dörren till kuren där vi ska hämta Föraruppgift på tåget. Låst.  Klargjorde lok o funderade. Tillslut fick det bli transportledningen igen. Tror inte jag ringt dem så mycket under en hel månad innan som jag gjorde denna dag. Tack o lov för mobiltelefonerna. Göran fick lov att skicka en vagnslista till skrivaren inne. Bara att knalla in igen då och hämta den. Sen var jag äntligen iväg. Då detta tåg inte hade lika många uppehåll som det jag skulle haft innan, var jag bara 10 min sen hen Så efter allt strul denna dag blev det inte ens Övertid.
Slocknade vid 23. Helt utpumpad. Madde ville ha sällskap, orkade inte resa mig en gång till. Så hon fick sova hos mig istället. Trångt blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0