Jobbnatt

I fredags kom M. hem vid 16 tiden. Lagom tills jag hade kommit ner i sängen för att vila. Så vi vilade båda två. Bara att jag har så svårt för att koppla av då så det blev inte så mycket med den där vilan, Madde gal so en tupp, ville ju ha uppmärksamhet o något att göra.
M fixade pommes o lövbit åt oss, hann slumra till 20 min i a f under tiden han gjorde detta.
Åkte till jobbet vid 19.20.
Hade ett 80-tåg ner mot Malmö. Jag som var så stolt härom dagen, att jag aldrig passerat stopp. Undra om någon på fjärren läser min blogg? Två gånger denna vecka, både på väg hem i från Hallsberg i onsdags morse o nu, har sigalerna slagit om mitt framför näsan på mig. Har dock lyckats stanna båda gångerna. Var ca 30 min sen ner. Hann gå in o ta mig lite kaffe i a f, fick sällskap av en kollega så vi tjattrade liten stund innan hans taxi kom, han skulle ju till hotellet o sova.
Jag gick ut o letade reda på en T44. Inte ofta jag kör dessa. Nu var det dags. Gick kalasbra, om jag får säga det själv. Kom till Helsingborg vid 4 tiden. Taxi till mitt hotell.
Fär det var hel dött! Ringde på klockan, ingen kom. Hade en snäll taxichafför som väntade under tiden. Ringde säkert 5-6 gånger med jämna mellanrum. Ingen behagade dyka upp. Tillslut  efter någon kvart. Tog jag upp mobilen o tänkte kolla med Transportledningen om jag missat något, om vi bytt hotell eller så. Väckte nog Emil där tror jag. Innan han hade fått upp rätt papper hade det äntligen dykt upp någon där inne på Hotel Helsingborg. Tror han hade varit o diskat. Fick mitt rum o slocknade nog vid 5 snåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0