Inte nu!

Madde slutar skolan 13.00. Tänkte inte så mycket på vad klockan var, tyst o lungt hemma bara.
Men nu kl 14.45 när hon inte hade kommit hade oron vuxit så pass så jag var tvungen att göra något. Så jag har nog skrämt upp lite folk gissar jag.
Ringde till Ebba- inget svar. Moa-visste inget, Louise- ingen koll.
Gick ut, frågade grannarna som tvättade bilen på garageuppfarten, de hade inte sett henne.
Gick mot skolan- mötte några som jag frågade. Ringde fritis o kollade om det var barn kvar på skolgården. Ingen unge någonstans. Ringde M. o undrade om han visste något som jag missat- fullt i hjärnan har jag ju. Om hon skulle med Eve eller Lovisa hem. Nej då.
Tillslut fick jag svar på Ebbas mobil. Där var hon så klart. Puh. Hur svårt är det att höra av sig, eller ta vägen förbi hemma o tala om vart man går?
Hade fått ett trevligt mezz från faster som lyckats byta turer. Vad glad hon ska bli. Bara att jag såg det när jag letade o var som mest orolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0