Eeeeemiiiil!!!

Blev ingen simhall idag på studiedagen. Barnen kom inte överens o jag hade ingen lust att belöna dem för dåligt beteende. Så, fick en idé igår kväll.

Ringde lillebror. Frågade om vi fick låna hans son idag. Han ska ju egentligen vara hos sin dagmamma tis-tors. Han var lite snorig så A-L hade nog inte tänkt att skicka honom ändå. Ärtan hade haft sin första feberdag. Tyckte det passade bra att de fick vila. Vi fick sysselsättning i stället.

Kl 07.00 imorse dök han upp, fick skjuts av lillebror som åkte till sitt jobb vid den tiden. M. var uppe, jag sov, har ju varit vaken i natt o glott på TV som vanligt, något program om Barcelona, vill se fler storstäder nu. Barnen o Emil har busat sedan dess tittut, kurragömma och kasta boll är sånt som går hem hos en 1,75 åring (Kan man skriva så 1år 9 mån?).

Barnen o jag har nu fått i oss  frukost, Emil testade med en andra, fick dock inte i sig så mycket. Madde o Emil är nu ute, studsmattan, lekparken o sen sova gissar jag står på programmet. Hade ju hoppats på en playdate, Linus kompis lillebror är en vecka äldre bara, men han var ju på dagis så klart.
Dags att börja planera för mat också antar jag. Tomat o paprika funkar inte, då blir han så fin i ansiktet så. Ketchup o tomatsås funkar. Funderar på lasagne. Sen till kvällen är frågan. Ridning som vanligt 16.15-17. A-L ska hämta Emil innan. Så om vi äter sen lunch, så kan vi äta efter... Så får det bli.

Kommentarer
Postat av: Amelie

Hehe...jo det har du nog rätt i, det blir billigare med InterRail kort också, i alla fall resan. Det som jag fasar för är restiden, det blir rätt många timmar på tåg.
Ja jag är i alla fall sugen på tågluff, ska bara få min sambo att känna samma längtan..hehe.. :D
Tack för din kommentar!!!

2008-04-08 @ 12:19:47
URL: http://www.metrobloggen.se/Amelie
Postat av: Emelinda

Jag tänkte inte så mkt på att mejlen inte funkade faktiskt förrän han skrev en kommentar om det.

2008-04-08 @ 17:26:00
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0