Dagen som var

I morse var tanken att jag skulle åka in med laddstationen till gräsklipparen då de hade bytt kretskort i denna, behövde visst synka dem. Handla o lämna Husvagnsnyckel hos pappa.
Började av någon anledning glo på blocket efter bil, då jag nog har beslutat mig för att ta två bilar o byta in mot en.
Jag vill ha en Volvo V50 flexifuel. Finns ju ett antal -07 or på Rejmes nu. Måste ju göra något snart. Kan ju inte stå o betala försäkring o skatt o sånt på tre bilar hur länge som helst.
Tillslut mejlade jag på en av dessa. Har pratat med försäljaren nu på eftermiddagen, han vill ju testa våra bilar. Då är bara frågan. Röd eller blå volvo? Får ju mer för den röda... Så jag tycker den o behålla blå. Men M. vill ju ha sin röda... Jag tycker att han kan cykla! Haha... nej det vore nog att begära för mycket, det är ju 5 km till hans jobb.
Blev i a f sittandes med dessa annonser, så jag kom inte iväg till stan förrän vid 11 snåret. Lämnade laddstationen. Handlade. Var in till Marianne i guldsmedsbutiken o betalade klänningen till dansen. Pratade med Camilla  som tydligen ska arbetsträna där. Kul att hon kommer ut o får testa, hoppas hon orkar fixa det.
Kompletteringshandlade lite till, det som inte fanns i första butiken...
Åkte upp till pappa, lämnade husvagnsnyckeln då han ska hämta den åt oss i morgon bitti. Den har ju stått inställd för vinterförvaring, nu börjar det suga i campingtarmen. Har inget planerat än, tiden räcker inte till just nu. Men något ska vi väl komma iväg hoppas jag. Har sagt att M. får ta barnen o lägga sig i Kalmar lr på Öland annars så kan jag åka tåget mellan.. eller Västervik, men tror att jag kommer att få köra mest Kalmar till att börja med.
Bad pappa hämta gräsklipparen i eftermiddag oxå, orka åka till stan igen efter 15-nej för jobbigt.
Kollade in pappas fortsatta plattsättningsplaner. Foto finns i Flisby katalogen, då han vann pris där förra året. Nu vill de visst göra något repotage.
Mamma kom o vi for på stan igen. Kollade än en gång efter tyg, kan inte riktigt bestämma mig.
Hittade en supersöt blus till mormor på KappAhl, hoppas hon åker in o provar den.
Var på Guldsmedsaffären o beställde dopsked till Ärtan. Sen drog jag hem o lämnade mamma kvar.
Plockat in varor o pratat med bilförsäljaren. Tagit kaffekoppen med ut, men har inte riktigt ro att sätta mig ner i a f.
Tänker göra ett försök till dock, kanske Amelia kan göra mig sällskap, så det går lite lättare.
Lerhögarna i hallen ligger nog kvar en dag till. Ingen annan lär flytta på dem i a f.
Imorgon är det auktion i skolan, teater o fika. Insamling till Skolresan.
Husvagnen lär väl behövas städas oxå kan jag tro, o plocka i saker, i fall att man får ett infall.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0