Brandlarmet då

Somnade ju vid 5 tiden. Hörde hur de jobbade i källaren hela morgonen. Hamrade o hade sig. Så jag sov nog inte så mycket. Men kl 09.50, när brandlarmet tjöt, då sov jag. Fattade först inte vad det var som tjöt, inte vart jag var. Hade noll koll. Fick i a f på mig lite kläder innan jag gick ut. Hittade en nödutgång så jag hamnade på sidan av hotellet. Gick mot framsidan då jag antog att mötesplatsen var där. Massor av människor hade samlatsdär. Slog mig ner på trappan till Kärnan. Hade inte hunnit kamma mig eller något sådant. Alla andra verkade ha varit uppe o ätit fukost o så. Jag hade nog påsar under ögonen ner till knäna. Ingen information fick vi . Så där satt jag i 20 min.
Tillslut fick vi gå in igen. Insåg då att jag gått ifrån kortet till rummet. Fick ett nytt. Gick upp o trodde att jag skulle kunna somna om. Vände o vred lite. Gick ner o passade på att äta hotelfrukost när jag ändå var uppe. Ringde sedan transportledningen för att meddela dem vad som hänt. Min puls var hög, så sova mer var ju inte att tänka på just då. Att det skulle finnas en jour som kunde ta mitt tåg hem var ju att hoppas på för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0