Altankväll

Hade ju lovat barnen att grilla i helgen o vädret hjälpte ju till på traven så givetvis blev det en grillkväll.
Lotta blev kvar o hennes Emil kom oxå, Linus visade honom något spel på datorn så det funkade rätt bra. De kommer ju inte alltid överens. Blev flintastek o lax grillat, med pommes o vitlök/peppar dressing. Satt kvar ute på altanen till 22, hade infravärmen på lite i slutet, är ju inte jättevarmt i luften än. Hade supertrevligt.

Har nu bara ett problem, hur jag ska få L. att gå på intervjuvn hon har blivit kallad till i veckan. Jag har lite svårt att ta att hon inte tänker göra detta, när hon har chans att få ett fast jobb. Hon blev erbjuden förlängt vik där hon är nu, när hon ringde sin chef o bad om ledigt för intervjuv, hon tackade då ja till detta istället.
Vem tackar nej till fastjobb, med 18700 i månaden, fri sjukvård o medicin, 25 +14 dagars betald ledighet, friskvård mm o istället tar ett sämre betalt vik utan dessa förmåner, ingen betald semester osv.. ?
Jaja, hennes val antar jag.
Bara att det blir jag som får mejla min arbetsgivare o tala om att hon inte ens tänker komma på intervjuv.
Pinsamt.


Kommentarer
Postat av: Emelinda

Men hon kanske trivs bra på nuvarande arbete? Kanske inte bara är pengar som blingar i hennes ögon? ;)

2008-04-27 @ 16:03:29
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0