Vad som hänt sen sist oxå

Har jobbat o jobbat o jobbat. Någon timmas sömn mellan oxå.

Ja, det blev ju brottning i onsdags också. Linus har ju börjat på det. Han skulle dock göra läxor innan för att få gå, så det var nära att han fick bli hemma. Kom iväg 17.15. Skulle dumpa Madde hos momor. Stress är ju bara förnamnet. När jag svänger ut på 32:an ser jag två polisbilar passera i samma riktning som jag ska. Ok, coola ner. uppför backen o foten bli tung som vanligt. Då kör en polisbil till upp bakom mig. Vad i hela, de måste ha gjort hastighetskontroll i Boxholm. Den får köra om o jag tar det väldigt lugnt. 
Grabbarna kom efter uppropet. Sen körde de järnet en timma. Bråttom bråttom efter oxå. Hämta upp Madde. Dumpa barnen hemma. Dansa. Var massor av nya ansikten där. 
Konstaterade att vi var 13 mammor som har barn i dansskolan. Så om vi ska göra som vi tänkte i våras, dansa tillsammans skulle det inebära 26 st på scenen. Wow det blir trångt, men kul. Får väl se om vi får ihop det. Vi ska i s f träna Måndagar 20,30-21,30. Blir ju sent för de små.Jag kommer väl bara kunna var tredje gång lr så.Det är ju den kväll jag jobbar mest.  Den som lever får se. Om vi kan hitta en bra låt till det temat vi tänkt.

Efter dansen var det hem till duschen o sen iväg o jobba. Mattias hade nog haft en tuff natt, han sov redan i soffan.
Var trött som attan jag med. Kom fram vid 3.15, tro jag.
Beställde taxi tillbaka till 10.40. Ut med lok. Kom iväg skapligt.
 Madde skulle dansa 17-18 o sen ta med Linus hem från fritis. Jag skulle vara hemma till 18.30.
Nu har jag ju ett sånt jobb så allt går inte som man tänkt o det är inte bara att släppa o gå hem.
En urspårad vagn stod ivägen för de vagnar jag skulle ha. Blev 1 1/2 timma sen därifrån. Sent tåg blir gärna ännu senare för man får flytta på sig för att släppa fram de som är i tid (o som har fönster!!) Som tur var hade jag en tidtabell som var gjord för att stå på sidan vid ett par tillfällen så slutresultatet blev 1 1/2 timma.

Eftersom jag ändå var sen o Mattias kom före hem, handlade jag. Så slipper jag åka x-tra idag.
Hämtade en nyckel till Ingemarsgården hos Cilla oxå. Ska besiktiga städningen kl 12.00 på lördag.

Var hemma strax innan 21. Läste för Madde o somnade hos henne.

Idag har vi gjort en förhandsreservation på det hotell vi vill till nästa sommar. I s f åker vi 7/8 två veckor.
Om bara semestrar kan passa in. Vet ju det i dec o man får ändra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0