Orka jobba!?

Det gick väl sådär igår. Gjorde ett ifrågasättande om vi inte skulle förbereda dagen lite på väg ner. O växla lite då det finns ca 45 min i Hf. Men det skulle vi tydligen inte! Ganska snabba i Oh. Fick rejäl lunchrast i solen i hamnen. Detta vet jag att jag fixar själv.

Men sen kom ju då Hf.  Två ställen bara att hämta vagnar o inget att sätta in. Borde ju gå gör fort. Men dels kör jag väl fortfarande lite försiktigare än vana förare och sen är jag inte tankeläsare utan man måste tala om för mig hur man tänkt lägga upp det hela, annars frågar jag tills jag förstår.
Skulle ha två vagnar naturligtvis stod dessa som nr 4 o 1 av 4 st vagnar. Växlade om. Hjälptes i detta läge åt. Jag körde o hade uppsikt fram o C. Uppsikt bak o hängde av.  Då dessa cisternvagnar gärna skvalpar omkring när man stannar använder jag gärna tågbroms o det tar lite längre tid att lossa. Så jag blockerade vägen i Hf i 1 min x-tra, gissa om bilarna tutade.Stressad som 17.
 Rullade iväg igen. Då C. Fullkomligt skriker STOPP!!!!! BROMSA !!! För he...e stanna då. Ser du inte att det kanar? Givetvis hade jag inte sett det, för jag hade ju varit i andra ändan tills nu.. Upptäckte att g-p omställaren låg i något mellanläge. Blev till att rulla sakta fram o tillbaka för att kolla att hjulet inte var skadat. Det är super svårt att få det att rulla så sakta så man hinner se o släppa i tid. Så tillslut fick jag en utskällning till. Ge hit dosan så jag får köra, om du nu inte kan. Jag ignorerade o gjorde ett försök till. Konstaterade att det nog va ok o hängde i o bromsade tåget. Klara när det återstod tre minuter till avg tid. Puh.
På hemväg raporterade C. in vagnarna. Då hade personen som tog mot detta rört ihop det han rapporterade in från Oh, fick kommentaren oduglig kärring, givetvis den i Malmö i detta läge, men efter det som inträffade tog jag åt mig.
Så nu ska jag då ta luren o ringa någon o förklara detta på ett vettigt sätt, att jag behöver mer tid att öva.
Om det nu är det jag behöver? En gubbe som inte skriker när man gör fel vore bra. Ok jag vet att han blev stressad, att man måste stanna. Att jag antagligen gjorde likadant vid ett tillfälle som handledare. När det brakade åt he..e.
Tiden blir knapp när man är nybörjare och man måste få ta tid på sig visst. Men grejerna vi håller på med är ju dyra o det får mycket allvarliga konsekvenser om man gör fel. Så jag tvivlar absolut på att jag fixar detta.
Jag tror inte att jag hunnit om jag varit själv. Alt hade jag varit själv hade jag sett detta med en gång. Då jag hade varit vid den vagnen tidigare under rullning.  Såg det dock inte när vi synade innan vi drog ut.

Dags att ringa. Vad säga? Hur förklara att man är trög o behöver öva mer... Alt inte alls vill göra detta någonsin mer.
I kväll har jag dock en betydligt bättre tur. Börjar lite förtidigt bara. 16,50. x:et till cst o sen köra hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0