Gränna

Igår löste jag melodikrysset o sen ringde mor för att kolla det sista med henne. De var då i Gränna med husbilen. Min faster var oxå där med sin husvagn o skulle fira sin födelsedag. De undrade om vi inte kom ner en sväng. Allt är ju packat i husvagnen och vi har bara använt den ca 8 nätter i sommar. Så jag kompletterade med lite mat o sen när Mattias kom hem drog vi iväg. Här var ju toppenväder när vi for. I samma sekund som vi anlände Gränna gick solen i moln o det började blåsa. Ställde bilar + husvagnar + ett vindskydd så vi kunde sitta ute. Grillade. Mogge o A-L o Emil kom oxå. Vi stod ut i blåsten till 22 sen gav vi upp. Mogge+ A-L + Emil + Jag + Mattias o Linus tog husvagen. Madde campade hos mormor o morfar.
Kollade en stund på Spindelmannen 1. Linus var nog den enda som såg slutet. Vaknade vid 7 tiden. Regn o rusk. Försökte äta frukost i husvagnen. Var liiite trångt. Gick en promenad. Fikade lite födelsedagsfika. Gick upp till byn o köpte polkagrisar.Pappa o Mattias sovmiddag. Vi andra gick ner till hamnen o kollade menyerna på restaurangerna. Väckte dem sedan för att vi skulle få lite lunch. Hemfärd vi 15-tiden.
Packade ur husvagnen.
Sov 17-19
Madde väckte oss sen med sitt tjat om ny säng.
Kollade Med Cilla, de var hemma o vi fick komma o hämta sängen Madde skulle få av Ninni. Städade ur sängen o renbäddade medan Madde duschade. Nu ligger de andra tre o jag borde väl oxå försöka sova snart.
Ska bara nalla lite på den rökta siken jag köpte. Mmmm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0