städdag

Sen tog vi en städdag mitt i veckan- orkade skåpsluckor mm. Sånt som inte blir gjort när man vanligtvis veckostädar.
Vi var lediga båda två så något vettigt var ju tvunget att bli gjort.

Torsdagen var räddad tack vare Mogge. Han plockade upp Linus o tog med honom på Emils babysim.
 Jag jobbade. Sthlm tror jag.
Jo just d. bytte ju tur för att någon som fyllde 60 ville vara ledig fredagen. Så jag slutade 3.30 natten till fre ist för 21 på tors. Åkte vägen förbi Vagnhärad, för en gång skull. Det är ju inte många tåg vi har förbi där.

Sen blev det helg. Vad gjorde vi förra helgen? Ingenting? Mattias jobbade. Spelade TP med barnen på lör kvällen.
Madde o jag handlade söndagen. Det var nog allt som blev gjort.

Måndagen drog Mattias till Sthlm. Jag skulle vara ledig tre dagar för att jag inte får ihop det när han är borta. Så jag inledde veckan med att baka. 120 bullar, Morotskaka, Banankaka, petit chous,
Men på tisdagen var det Arbetsplatsträff på Högland.
Var förbi jobbet på hemväg o sa att jag kunde jobba ons o tors om det krisade.
Tog 15 min sen ringde mobilen. Kan du jobba ikväll? Sa jag inte ons tors????
Vänta lite ska jag kolla om någon kan komma o sova hos barnen då....
Mogge o Emil kom. Så då blev det jobb i a f. Någon brådskande specialtrp.
Sov då ons.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0