Radiolok

Tisdagen var det dags för Radiolokstur igen.
Det går, men det går inte fort. Jag vägrar att springa. Jag vägrar att gåmellan innan det står helt still. Då tar det tid.
Men jag tänker inte utsätta mig för detta. Frågar väl säkert om 10 gånger innan jag fattat.
Antar att A suckade många gånger under dagen.

Vid ett tillfälle stod jag i en lutning med massor av vagnar så skulle jag få sista vagn att röra sig ca30 cm o jag var längst fram. Det rullade ju hela tiden åt fel håll. Jag sa till A. efter att det var tur att inte knappen var intyckt på växlingsradion så du hörde mig när jag svor. Sen kom jag på- det gjorde naturligtvis han oxå. Svor alltså, på mig. Tur att vi var i varsinn ända. 

När jag var ute o körde tåg på dagtid ställde det ju till det hemma. Så Mattias fick åka tidgare  från jobbet, han hade kontorsdag, så att Madde kom till ridningen. Så klart skulle de ju inte rida inne den dagen utan rida ut i skogen. Så Mattias blev tvungen att gå med.

De var på Ug på kvällen. Jag passade på att handla på hemväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0