Vi tog sovmorgon

Oj så trötta vi var i morse. När jag kom hem strax före 23 i går var både Mattias o Linus vakna. Tror att Mattias klocka ringde men att han stängde av den. Vaknade 7.40. Barnen börjar 8.20 så lite stressigt blev det. Mattias skjutsade bort dem. Kom tillbaka o åt frukost efter. Jag gick tillbaka o la mig när de hade gått. När det knackade på dörren o Lotta kom förbi o ville att jag skulle följa med ut o gå. Jag övertalade henne o dricka kaffe med mig istället.
Skvallrade allmänt. Hon berättade att vårt företag än en gång hade haft inbrott, hon vet ju före mig eftersom det är hon som städar där..
Hon har barnledig helg o ville nog hitta på något. Men jag har ju jobbat lr varit borta alla kvällar denna vecka så det är nog inte så bra. Dessutom hade min psf ring o lämnat meddelande på mitt mobilsvar igår när jag var på avslutningen.
Han hade ringt hem o fått besked att jag var på någon avslutning- mer koll än så hade inte Mattias.  
Så meddelandet löd.
-Antar att du är på dansavslutnig men kan du tänka dig att åka till Nr i morgon natt?
Hallå, bra koll. Jag var o representerade vårt företag! Jag har jobbat alla övriga kvällar denna vecka tillomed min bröllopsdag. Jag jobbade alla helger hela oktober. Ska jobba på söndag. Skulle inte tro d. Har fått nog!
Måste jag ringa o ge besked nu? lr ska jag vänta o se om han ringer igen? Det är ju så jobbigt att ringa bara för att säga nej. Det måste han väl förstått vid det här laget...
Nu ska jag ta fram min julgardiner o glo ilsket på dem. Jag skulle vilja ha nya i köket, de är ju sååå jobbiga att stryka. Vill ha mindre tyg. Men där satte snålheten in igen. Om jag börjar med vardagsrummet. För sen när Madde kommer vid 13 tänkte jag ta en sväng till stan, för hon vill ha nya kläder. Hon ska på klassfest i kväll. Då kanske man skulle kolla utbudet av julgardiner på samma gång.
Mattias tjatade idag igen om ngn dj..la platt TV. Jag skiter fullständigt i om Tv´n är platt lr inte. Vi köpte ju en ny för bara 3 år sen. Den får duga ett tag till. Åh, va trött jag är på dessa prylar. När allt annat är trasigt o hänger på trekvart. Som drapperiet i hallen. Kanske skulle kolla efter det oxå på samma gång. Tygmarknaden. Men har ju ingen lust att sy själv igen. Tog ju en hel dag sist med de på kontoret. Det är ju visserligen 9 st delar där o detta är två men ändå. Jag är ju värdelös på att sy.
Så nu gick det ytterligare 10 min som skulle behövts till att stryka gardiner. Snart hinner jag inte o vill verkligen inte. Jag hatar att julpynta o stöka. Så meningslöst.
Har ju morgondagen på mig oxå- så det blir väl till att skjuta upp det. Mattias jobbar. Jag jobbar söndagen.
Nu måste jag nog sätta fart...

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Ja vem fan orkar julpynta :P

2007-11-30 @ 20:08:41
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0