Stockholm

Mycket Stockholm blir det nu.

Kom iväg dit i Onsdags utan att behöva köra hem. Men många sura miner var det o fick kommentar senast igår om det. Att det är diskriminering att vi tjejer får träffas för det får mnsann inte killarna! Sant kanske men mycket av detta tar de säkert vid fika borden.
Det var ändå en givande dag. Vi fick träffa personalchefen + någon fd fackordf som jag inte riktigt vet vad hon gjorde nu. De jobbar i a f  med att ta fram en ny konkret jämställdhetsplan.
De undrade hur vi skulle få fler tjejer att vilja jobba hos oss. Var vi ser svårigheter i att vara tjej.
Jag ser ju svårigheten just nu i att vi är för lite folk överlag o aldrig får ledigt.
Tex sist jag skulle vabba o följa med Linus på sjukhuset, d gick ju men visst hade jag dåligt samvete. Tycker nog inte att jag ska behöva ha det. Stanna hemma samma dag för att barnen är sjuka är ju inte till att tänka på, de får allt ta o hålla sig friska. Jag tror att det beror på att jag är tjej o mamma som jag känner så här. För gubbarna behöver inte stanna hemma för vab.
Kläder kom upp till diskussion igen, funktionella vill vi ha. Hellre en snygg tröja  med krage än alla dessa skjortor.
Mobiltelefoner o personligsäkerhet var en annan fråga som kom upp igen. Jag berättade om min pepparspray.
Kränkande särbehandling kom upp igen oxå. Det hade varit några fall i år igen. Trist.
Vi fick en rundvandring på HK. Åt pastasallad till lunch- undra om de hade beställt det om det hade varit karlar som skulle dit?
Vi såg del 2 av Kay Pollaks serie om personlig utveckling. Om möten, att se möjligheten i varje möte. Att utvecklas genom möten. Istället för att bli arg o irriterad ska man fråga sig. Vad kan jag lära mig av detta möte? Varför är denna person utsänd?
Pratade med E.en av de nyanställda som börjar i Nr 3 dec. Hon verkar mycket trevlig.
Hon hade fått en öppenbiljett hem som bara gällde på IC o jag en x2000 biljett så vi skiljdes åt på Centralen trots att vi skulle till Norrköping båda två.
Jag hann i a f hem så jag kunde vara med sista timman på dansen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0