Malmö mm

Jo´rå, d blev allt Malmö i lördags. De hade bara bytt nummer på tåget då det skulle göra ett x-tra stopp i Älmhult.
Blev en timma tidig ner. Fick dock vänta på taxi en stund. Kom en sur chafför tillslut. Han hittade inte. Jag ringde o efterlyste honom. Undrade sen varför han inte ringt mig. Fick då till svar att då skulle ju hela hans förtjänst gå åt om han skulle ringa alla kunder.
Landade till sist på Comfort, fick rum mot parkeringen där det var ett himla liv. Där de sen natten efter sprängde entrén till slagthuset.
Upp vid 4 lite frukost o taxi till bangården för att ta ett lok till Trelleborg. När jag kom dit hade de inte börjat än, så jag fick åka ner till tkl o vänta. Intog lite mer koffein.
Kom i a f iväg i tid där ifrån.
Var hemma vid 12. Fixade pepparkaksdeg till tisdag på UG. Åt lunch o ringde Mamma för att höra hur de haft det. Bestämde att vi skulle komma in en sväng. Vi tänkte oss en sväng förbi Mio oxå. Kollade på soffa o bokhylla. 
Fikade hos mor. Mogge m familj dök oxå upp.
 Hem  o fixade naglarna.

Idag har vi utbildning.
Började dagen med att vår instruktör var sjuk, så arbetsledarna fick sätta in en Arbetsplatsträff istället. Jag har nu varit på 4 st under två månader. Samma bildspel vaje gång. Så d tyckte nog att jag kunde tagit över i stället.
Det har blivit mycket spring o inget vettigt gjort hittills.
Arbetsledarna blev tvunga att gå ifrån pga en Intervjuv med en ev ny arbetsledare. En dam. Kan ju va trevligt, så jag slipper vara ensam tjej. Inte för att det stör mig det minsta.
Mycket visning av intranätet o synergirapportering, Inloggning på outlook. Sånt som jag sysslar med typ varje dag.
Gissar att C o jag sett måttligt roade ut. Har mest surfat runt medan de andra gått igenom steg för steg, hur man byter lösenord mm.
Eftermiddagen ska dock bli mer spännande är det utlovat. Man har fått fatt i en annan ins.
Säo-säkerhetsordningen. + Elskyddsföreskrifter. Ett diagnostiskt prov ska visst komma oxå.

Onsdag är det kvinnlig-Nätverksträff som jag misstänkte. Hade kommit på mejl förra veckan.
Givetvis ska jag jobba då. Hoppas man löser det nu.
Har fått ett förslag som jag nästan förkastat.
Att åka till sthlm. Gå på mötet, som ska vara i Sundbyberg på vårt huvudkontor.
Sluta där 16 o sen köra hem från Tomteboda vid 20.
Det skulle innebära att jag måste ta bilen till Nässjö redan ons morgon. För att åka x där ifrån 06.48. dvs hemifrån 05.30. För att sen vara tillbax i Nässjö 02 o hemma vid 03 natten till Tors. För att sen köra till sthlm igen tors kväll 22 hemma 15 fre. Det är ju ett alt för att få åka. Men det skulle bli tufft. Frågan är oxå hur bra förare man är sista timman natten ons -tors?
Hoppas det finns fler förslag. Måste ju i s f släpa med jobbgrejer runt halva Sthlm under onsdagen.
Hade ju hoppats på att kunna åka ons 07.08 o va hemma 19.11
Missar ju dansen en vecka till annars.
Har ju sagt att de är ok att jobba natten tor- fre. Trots att jag är ledig fre egentligen.
Det skulle ju bara ge mertid istället för Övertid, me n ok jag får ju va med på nätverksträffen i a f.
Ska få rundvandring på huvudkontoret. Personlig uteckling- Kay Pollak, står d visst oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0