Handledarträff

Igår, tisdag hade vi utbildning/handledarträff.  
Vaknade vid 5,30. For som vanligt runt o slängde en maskin tvätt i toktumlaren o annat oviktigt. Min tanke var att åka 06.15 för att hinna till 07.30. Då klockan blev 06.15 började jag sminka mig. Åkte istället 06.30 superstressad. Insåg att den bil jag valt för dagen inte hade någon bensin. Dessutom hade jag inga kontanter på mig. Stannade vid bankomaten, vidare för att tanka. Hamnade sen bakom en lastbil nästan hela vägen mellan Tranås o Aneby, där det inte går att komma om. Så var det ju halt oxå , så mycket försiktig var jag. Men oj så stressad. Kom fram 07.45. De andra kom 07.55. o någon med tåget från Norrk. skulle plockas upp.
Åkte vidare till Pensionat Paradis utanför Nässjö. Ännu ett litet ställe där tiden verkat stå still. Drivs av en familj som verkade ha mycket ideér o satsar på konferenser.
På området finns tunnor som man kan hyra att bada i. Det var nog tanken att vi skulle ha avslutat dagen där i, men pengarna räckte inte. Tack o lov kan jag känna nu. Det var svinkallt ute o även om vattnet är varmt så ska man ju i o ur.
Vi började dagen med en kort presentation. Min blev mycket kort, hade inte en susning vad jag skulle säga.  Det var bara en av de andra jag inte kände sen tidigare, den nye hos oss i Nässjö, förflyttad från annan ort.
Han från Norrk. däremot o jag jobbade samtidigt på SJ. Han i Nr o jag i Mjölby, jag var ju "bara" tågvärd då.
F-låt alla tågvärdar. Inte mina ord att man är "bara" utan er Arbetsledares hårda ord, när jag bad att de skulle använda mig som förare/tågmästare när jag var färdig med förarutbildningen. Bara ploppade upp nu när jag skrev.

Dagen fortlöpte med grupparbeten. Lunch- Potatisgratäng m Älgfärsbiffar- helt gudomligt gott.
Besök av vår säkerhetsansvarige + arbetsledare. Som vanligt vid sådana här tillfällen pratas det för mycket och tiden blir knapp. Lite lekar/spel hanns dock med till sist. Av den typen som alltid är med vid knepoknåp o intelligenstester. Stora stickor tillverkade i trä, utlagda på bord. Du får flytta de tre första stickorna i det som bildar 1114  för att bilda minsta möjliga tal. m fler.
De hade även tillverkat ett tredimensionellt 4-i-rad. Jag mötte en kollega, skulle få hjälp av dem i mitt lag, vet inte riktigt vart hjälpen tog vägen för givetvis förlorade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0