bara bara ledig

På detta följde en tredagarsledighet.
Bara så skönt.
Fredags så storhandlade jag på City Gross. Tycker de har tappat stinget, hittar inte mycket mat där o inte billigt heller. Köttlådorna från annonsen fanns inte.
Det blev plockmat på fredagskvällen vid tv´n tillsammans med årets Beaujolais Nouveau. Sådär tyckte jag, den har nog vart godare.
Ägnade lördagen åt städning. Mattias sov på soffan redan vid 20, trots att vi hade tagit rejäl sovmorgon. Mamma ringde. Så barnen kollade på tv o jag prata i telefon.
Söndagen  blev en tvättdag.
Madde o jag for en sväng till mor & far på söndagseftermiddagen, hämtade tomtegrejerna.
Handlade lite.
Bla saffran, ska försöka få ihop några bullar imorgon om jag orkar.
Gjorde tredje pepparkaksdegen för året. Tänkte barnen skulle få baka som förra året, en plåt om dagen för att ha något att göra.
Mattias drog till Linköping med tanterna, vid 17 tiden. De skulle ut o äta på Gula huset. Å. hade fyllt år o har bytt butik. De får ca 350 kr per person i trivselpengar varje år att göra något kul ihop för, på Systembolaget.
Jag tog barnen med o släckte ner o försökte sova redan vid 20 men de var vakna när han kom hem vid 22 i a f.
Att de bara orkar, jag fattar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0