Tomteboda!

Har tagit mig till Tomteboda, kom för en halvtimma sen.  Har mezzat med A+ M+E på väg upp o tänkte göra ett besök hos dem då de bor väldigt nära här. Istället för att sitta ute i Hagalund hela dagen. Men de skulle tillstan o är hemma vid 17. Så nu hamna jag här en stund medan jag väntar på att de ska komma hem. Börjar vid 03.50 inatt sen så det får inte bli så sent. Kanske till 19 lr så.

Forts på föregående v då...

Fredag:
Sov länge första dagen på sommarlovet för barnen o näst sista lediga för mig.
Försökte få Linus att förstå åter en gång att han är för liten för att vara ensam hemma i flera timmar, han har ju dessutom gång på gång bevisat att han inte klarar det. Så tillslut lyfte jag in honom i bilen igen. Skulle köpa blommor o vara hos mamma vid 13-tiden för att möta mormor. Lyckades rätt bra hann t o m få lite lunch av mor innan. Provade klänningen mormor sytt, efter en som jag hade sen tidigare. Satt perfekt. Så den fick sitta på¨.
Madde o A-L + Emil tog vagnen o gick upp till skolan o mormor o jag åkte runt. Gick gångbanan över gräset från fastrarna. Kom rätt tidigt. Var till en början ensam om att ha studentmössa o kännde mig jätte fånig. Men det dök upp fler efter ett tag.
Stod väldigt långt ifrån så man märkte knappt när studenterna kom ut. Tror vi vrålade mer för 15 år sen!
E. fick en massa blommor o kramar o det togs en massa kort. Av oss fick hon glasskålar med prästkragar på. 2st i olika storlekar. Fick ett tack mezz igår.
Åkte ner till stan o ställde mormor så hon fick se när alla körde med Traktor o vagn runt. Medan jag gick o handlade åt henne o mig.
Åkte hem till mamma o fika o slappade hela eftermiddagen. Busade me Emil som gick några steg igen. Han va uppe i 12 st dagen  innan berättade A-L.
Mina barn + pappa kastade en tennisboll upp på taket o fångade när den rullade ner. Detta höll de på med i timmar tyckte jag, då jag ville åka hem.
Väl hemma vid 18-tiden var det snabb mat som gällde. Kollade på doobidoo, var ju en tråkig repris men det fick gå. Kollade lite på friidrottarna oxå. Måste ju ha koll på Kajsa.
(För er som inte vet lr kommer ihåg, så var jag på friidrotts EM i Munchen o träffade henne + Stefan Holm + Kirsten Belin + Kullurs, Vann genom Spar + Olw, en riktig lyx resa med vip plats på EM)


Lördag:
Ännu en sovmorgon!  Ringde C o bad att få komma o lämna tillbaka odjuren vi haft i två v. Takråttor! Kommer inte in hos mig mer tänkte jag säga men nu ska ju Moa´s vara i 10 dagar from ikväll. Sen är det slut på dessa odjur.
Handlade hos von Lidl..
Hem o gjorde en skiva till grillfesten. .
Mattias jobbade förmiddagen så han va hemma vid 13.30. Då åt vi sill, skinka o färskpotatis. Eller skulle göra rättare sagt. Hade potatisen på spisen då det ringde. Pratade när Mattias kom hem. Han ser att det är dukat slår sig ner och äter skinka! Enbart skinka! Madde passar på att göra likadant. Hallå! OK, visst är jag lat men jag hade faktiskt en gryta potatis på G.
Packade Matsäckskorg. Flintastek, potatissallad, tzatiki, grekiskt lantbröd.
Åkte ner vid 16.30. Skulle börja enligt annons 17.00. Cilla o co på plats. Fotboll på planen 15.00. Det visste vi. Det var en tanke med att lägga det kl 17 för då skulle folk se o bli sugna på att komma. Men icke. Dessa f...bannade Tråkiga Strålsnäsbor!!! Här ställer vi upp. Jag missade en släktträff för er skull. Vi hade ordnat 5-kamp. Så kommer det Ingen. Jo två kom efter att vi grillat färdigt. O sen några cilla bjudit in x-tra. Utöver styrelsen. Helt otroligt.
Sen kan de komma o gnälla. Varför gör inte byalaget något.?
Vad betalar man in 100kr till om man ändå aldrig ställer upp när vi ordnar?!
Men vi i styrelsen hade ju kul. Så jag skiter väl i om de får betala.
Vi provade blåsrör + stafetter ett par stycken + funnybunny och doppa huvudet i chokladpudding o hämta polly.
 Dansade till kl 23, städade upp det värsta innan vi  gick. Jag körde hem, då jag skulle jobba idag blev det väldigt lugnt för min del. Värre var det nog för andra. Det var en famlijefest, våra barn var med. De sjöng karaoke hela kvällen.
Madde hann att vakna imorse innan jag åkte men Linus o Mattias sov nog bra länge kan jag tänka mig...
Träffade en kollega som börjar på SJ i aug. Pratade schema o lediga jobb.
Låter som om SJ behöver anställa hur många som helst. Jag är dock mycket tveksam till att gå tillbaka. Trivs ju bra med mina godståg o nätter. Vill absolut inte köra pendeln. Så jag struntar nog i att ringa i a f. Även om jag blir osams med schemat ibland, så är detta ett bättre alternativ.
Nu ska jag promenera upp mot Västra skogen o se om de kommit hem än.
Undra vad man ska äta oxå? Lunch lr kvällsmat?  De torra mackorna redan nu. Frukost då? Hm.
Hoppas de vill beställa pizza!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0