Måndag

Tvätt tvätt tvätt tar det aldrig slut???
Vi var ju bara borta tre dagar hur mycket kan det bli?
Sov ju visserligen ända till 10 igen så tiden blev lite knapp. Hade tänkt att åka med barnen till mor vid 14 men hon fick komma istället. Hon kom vid 16. Samtidigt som min elev kom. Då i sista minuten kom de på att det var bättre att barnen stannade kvar till tisdag istället för att åka fram och tillbaka. 

Hade en tur på Hallsberg. Fy vad svårt det är att ha elev. Hur ska man vara? Jag vill ju inte vara otrevlig. 
Men jag vill ju heller inte behöva ha hjärtat i halsgropen hela tiden.
Jag erbjöd mig köra, men han tyckte det var ok att börja. Vet ju att han åkt två veckor innan, så det borde väl funka.
Jag gjorde bara klart för honom att jag vill att han bromsar i god tid.För det gör alltid jag. Inte vänta till sista minuten. Lr åtminstonde så jag ser att han är beredd o har uppfattat situationen. 
Men det är jättesvårt att stå brevid o inte ta över. Behålla lugnet osv. 
När jag säger att nu är det nog dags att ta lite. Då vill jag att han ska göra det nu! Inte sen... 
Men det blir nog bra tillslut. Jag har ju oxå varit nybörjare. För inte så längesen.

Var 20min sena upp o 30 min sena hem o 30 min idag med. Funderar på om det var för att jag sa att det är bättre att ta det lite lugnt så att det går fööör sakta istället. Måste nog pucha på lite på hemväg så vi kommer i tid i natt. 
Blir man sen som vi blev nu upp får man ju stå på sidan för andra i rätt tid.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0