Veckan som gick

Började måndagen med att klippa mig.
En sväng på stan.
Hem o fixade julköttbullarna.

Tisdagen kom ett brev på posten att jag vunnit en weekend i stöten så då kollade jag nog mest på detta.
Maddes skolsköterska ringde o undrade om vi inte tyckte Madde var väldigt liten. Så klart.  Men jag är ju inte så stor o inte min mor heller. Hon ville i a f skicka vidare henne till skolläkaren och ev remiss til Barn o ungdom i Motala.
Visst inte mig emot. Hon undrade om jag visste att det fanns hjälp att få. GH, alltså tillväxthormon  i sprutform, om det är så att det saknas. Detta visste jag ju. Min lillebror fick ju detta. Han tog sprutor dagligen från 14 års ålder. Annars hade han nog inte blivit större än vad jag är. Men det är ju skillnad att vara kille o liten, än att vara tjej, inbillar jag mig i a f.  
Var med Madde i stallet. A-L o Emil dök upp där. De följde med hem, Mogge anslöt oxå o till sist kom Mattias. Åt lite kvällsmat o fikade.
Ett paket hade dykt upp från Svärföräldrarna. Kollade innehållet. Wow 8kg godis! Geisha, Fazermint, Dumle, Twix.
Tack så hemskt mycket, trevlig julklapp!

Onsdagen, överraskningarnas morgon. Mattias var ledig! Hade jag inte räknat med. Hade ju planerat att åka till stan o handla. Blev kvar hemma. Paket inslagning, passade på när inte barnen var hemma.
Då jag skulle iväg o jobba natten, sov jag en stund till. När Linus kom vid 13 tiden  gav jag mig iväg tillslut, till stan.
Apoteksärende, Linus är väldigt dyr i drift. Medicin för 800kr. Kompletterade med lite mjölk.
En julklapp till dem vi ska till på Julaftonsmorgon.
Hem o fixade lite mat. Försökte vila ytterligare en halvtimma innan jag skulle iväg. 
Åkte o jobba vid 20 tiden.
En kortis till Norrköping bara igen. Fjärde på kort tid. Antar att det är därför jag blir skyldig tid. 
var hemma vid 5 tiden.

Torsdagen hade barnen skolavslutning. Så de slutade 10. Fick sova till 11 i a f, innan Linus tyckte att det var dags att ta fram Elgitarren.
Fixade lite pannkakor.
Linus hade huvudvärk o vilade en stund.
Barnen skulle sen vara hos mamma på eftermiddagen. Jag började vid 17. Mattias skulle sluta 19. Så jag skjutsade in dem. Plockade upp eleven för en sista tur ihop.
En glad nyhet när man kom till jobbet. Vårt företag har äntligen insett att vi är i behov av personliga mobiltelefoner.
Plockade ut en 3110 classic.
Nokia 3110 Classic
Den har radio o mp3 men behöver ett minneskort om man ska lagra musik.
Kamerafunktion finns oxå, inte den bästa kvalitén men den funkar ju om det är akut.
USB uttag finns, men det var inte med någon sladd, men jag tror vi har sådana för det såg ut att vara samma som till barnens mp3 spelare.
Det känns som en trygghet att äntligen fått denna. Jag har ju i o f s alltid med min privata o använde den i tjänsten ibland, som vi inte borde. Men när det förenklade för en själv så blir det lätt så.
Var hemma 6.15 i morse.
Har sovit hela förmiddagen. Madde är ute o leker med tre kompisar- kors i taket. En tjej ytterligare har ringt o frågat efter henne o en till har varit förbi. Vad hände? Hon har suttit inne vid datorn, utan kompisar, hela hösten.
Skönt om det kunde släppa.
Linus är på fritis o får så förbli en timma till. Ska försöka vila huvudet en liten stund till.
Funderar starkt på att fixa till skinkan redan ikväll. Den är ju godare före än efter jul av någon anledning.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till vinsten.
Kul för er och roligt att ni kan åka över en weekend. Lite långt verkar det som.
Ni kunde ha åkt till oss i stället då det är lite kortare och gratis det också.
Tyvärr finns det ju inte lika fina alternativ här för skidåkning. Backen är ju inte i er klass förstås och inte heller allt annat. Tråkigt men hoppas verkligen att det kan passa någon gång.

2007-12-21 @ 21:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0