Städning

Har börjat ta tag i städningen lite smått idag. Det börjar bli dags nu.
Har tvättat köksduken o strukit. Renbäddat i vår säng. Kört ett par maskiner tvätt. Ska väl se om dammsugaren har lust att lufta sig lite oxå. Den är ju bara så tråkig. Centraldammsugare i all ära men 10m slang är inte kul.

Har varit på vinden o hämtat plastglas o tallrikar o bestik till nyår. Fanns kvar sen sist. Visst har jag köpt sen dess, men allt sånt blev nog kvar i husvagnen när vi ställde in den på vinterförvaring.
Får se om jag kanske tar en sväng til ÖoB imorgon då jag har jour. Lär väl inte hända så mycket på jobbet antar jag. Det blev dagjour både lör o sön som jag räknat med. Tack vare att jag gör så kostade det mig inget att vara ledig nyårsafton. Utan då fick jag en nolldag istället. DVS arbetsdag med 0timmar. Jobbar sen 3-4/1 kl.18.50-01.02
Vet fortfarande inte om Mattias tänker jobba imorgon. Han säger ju aldrig något. Står ledig i almanackan så jag får väl anta det. Här har vi gissningslekar. Det är väldigt lätt att lösa barnvaktsfrågan i dessa lägen. Mamma o pappa vill ju gärna oxå kunna planera sina liv. Men de får helt enkelt rätta sig efter oss. Det gör de ju så gärna i o fs . Tack o lov. Tur att de inte är själviska o vill leva sina liv. De hade mina i torsdags o Emil i lördags. Om några veckor kommer det ju en till o ska slåss om den uppmärksamheten. O fler lär det väl bli om A-L får som hon vill...
Grejen är ju att mina barn helst vill vara hemma o med sina kompisar. Vill inte alls åka till dem.

Madde är hos kompis. Ska väl fixa lite kvällsmat innan hon kommer . Den stora frågan igen, vad ska man äta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0