Ridning o jobb

Seg i starten på tisdags efter att ha sovit hela förmiddagen. Hade lovat att hämta elev 15.30, kom även då 15.38. åh, om jag kunde lära mig. Detta inträffar oftast när jag vet att det inte är panik o jätteviktigt tror jag. För till jobbet kommer jag ju i tid. Inte i jättegod tid som de andra, som hinner fika innan men precis lagom.
Var hem o hämtade Madde som skulle till ridningen. De hade teori, superbra. För då kunde vi bara droppa av henne o åka.
Mamma hämtade sen Madde från ridningen o Linus från Fritis. De for hem o skulle äta blodpudding. Mamma hann visst steka ena sidan när strömmen gick. Tur man har batteri i denna bärbara dator. Den fortsatte lysa så de såg att tända ljus.
Vi började 17.45. Var i god tid o tåget var tidigt. Hann fika med den andre eleven som är hos oss.
Bra intryck man gjorde där. För av någon anledning kom vi in på att jag förlorat körkortet för två år sen, får ju fortfarande kommentarer om detta på jobbet. Sådana tabbar får man äta upp länge.
Fick åka lite före vår tid. Slapp även ett par uppehåll o var en timma tidiga till Hässleholm, men där tog det stopp.
Var väl i stort sett i rätt tid i Malmö. Hade ett par timmars rast där innan vi skulle hem igen. Eleven fick ta mitt rum. Jag tycker det är svårt att sova en timma eller två ibland o sen vakna till. Visst kan jag känna efteråt att det borde varit bra om jag hade sovit. För så trött jag var på hemväg sen. Tror jag stod upp o sov.
Vi blev en halvtimma sena oxå, det gjorde nog sitt till. Blev inte iväg släppta från mgb + att tåget pga för dålig broms bara fick köra i 90km/h. Istället för som tänkta 100km/h.
Kl 07.40 var jag hemma. Skickade barnen till skolan o dök i säng.
De ringde från jobbet vid 13 tiden o meddelade att mitt tåg på söndag är inställt. Inte bra. Hade ju precis bokat en biljett på x2000 åt eleven. Så jag antar att GC nu sitter på två biljetter till Malmö som inte kommer att utnyttjas. Kanske ska föreslå att man säljer dessa på blocket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0