Juldagen

Har bara bara tagit det lugnt.
Såg en film på eftermiddagen-
Christmas at the Krank´s. Helt ok, kan oxå tänka mig att åka bort över julen. Men skulle säkert sluta ungefär som de.
När vi ringde efter Madde ville de sova över. Det blev här efter lite övervägande. Så Mattias åkte o hämtade tjejerna medan jag fixade lite mat.
Vi åt julgröt,skinksmörgås, varm o´boy med vispgrädde.
Pratade med E.´s pappa o bestämde om att sova över. Givetvis halkade vi även in på lite jobb. Eftersom vi jobbar på samma företag. Undrade lite eftersom jag sett att man tackade av honom på vårt intranät.
Var väl ungefär som jag misstänkte. Han tröttnade på att det aldrig händer något. Ungefär samma tankar som jag har. Man måste då testa något annat för att veta om det faktiskt kan bli bättre någon annanstans.
Vet att det finns annons ute på hans jobb. Kommer att bli svårt att få någon på den tjänsten skulle jag tro.
Två av tre har slutat under hösten. Gissar att det slutar med att vi för köra detta oxå...

Tjejerna kollar på Meangirls.
Mattias på Discovery.
Linus spelar sitt julklappsspel- att lära sig Engelska- på andra datorn. 
Så jag ska väl se om det ska sova snart o gå o knyta mig jag me. 
Mattias sover väl snart som vanligt, så jag får bestämma kanal själv. 
Discovery är inte min favorit.
 

Imorgon ska vi till min farmor o farfar. Fastrar o farbröder o kusiner kommer.
I år har vi bestämt att vi bara ska fika.
Vanligtvis brukar farmor stå med fullt julbord. Men hon börjar bli gammal o skröplig hon med.
Jag kommer att sakna Kroppkakorna... hoppas någon av fastrarna tagit med detta istället för fikabröd.
Farmor o farfar är från Silverdalen utanför Hultsfred så lite smålänning är jag ju. När snålheten sätter in så skyller jag på det.

Kommentarer
Postat av: therese

hoppas ni haft en trevlig jul.här är allt bara bra.roligt för barnen att det finns snö.åker hem på söndag.

2007-12-27 @ 18:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0