Julbord

Var hemma skapligt på lördagsmorgonen. Fick sova till ca 10.30. Barnen o Mattias hade lovat att vara klara till 11. Det var ju då inte jag givetvis. De stod o väntade på mig o hoppade. Vi skulle vara på Gyllene uttern vid 12.45 så det var ingen panik. När jag tillslut var klar o skulle gå ut, kom vi på att jultidningarna skulle med. I detta läge tryter ju mitt tålamod. Detta hade de haft hela förnmiddagen på sig att fixa. Nu blev det jag som fick kånka o sortera.
Alltid ute i sista minuten.
Vi anlände i a f itid.
Blev invisade till ett förrum, fick glögg. Tyckte den var lite "svag". Insåg snabbt att de satt lappen på fel termos. Bytte med Anna-Lena som är höggravid. Många byten av muggar o ett gott skratt blev det.
Jennie o jag pratades vid o hamnade brevid varann vid bordet. Hon var barnfri. Stackarn hon hamnade ändå med Linus mittemot, Madde lite längre ner. Emil o Edwin på varsin sida. Tyckte så synd om henne. Maten var väldigtjättegod. Vi räknade till 28 sorters sill. Bla, polkagris, givetvis. Saffran, jordgubbsill var några andra varianter.
Kallskuret var oxå överdådigt. 5-6 olika skinkor o laxar. Sik o röding förstås.Varmrätterna var lite mindre av men då var man ju så mätt så det gjorde inget. Efterrättsbordet som är min favorit var klart godkännt. Ostkaka, tårtor o Mousse. Kaffebordet hade även det en massa godsaker.
När maten sjunkit ner lite åkte vi vidare till Ljungarum. Åter igen glögg o  fika. Det är bara så kul att få träffas o umgås så här. Vi blev i år 35 personer. 
Var hemma vid 22 snåret. Dök i säng.  

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Saffranssill lät spännande :P

Denna mobil låter ju vettig för ungarna, ni som tvättar & kör över era mobiler ;) http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article1445620.ab

2007-12-12 @ 18:52:28
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0