Handlade

Efter cytologprovet hade jag bestämt träff med mormor. Jag ställde bilen hos mamma o vi åkte o handlade hennes grejer. Fick springa på ett par ställen för att få med allt.
Fick en superläcker glittrig julstjärna. Otacksam som jag är, hade jag ju velat haft
den lila jag spanat på, men mormor köpte den orange. Står så fin på köksbordet nu.
Ska bara plocka bort alla kläder från vardagsrumet o få upp lite julsaker så kanske det kan bli stämningsfullt här med.
Hämtade min bil o åkte sen tillbaka till samma affär för att handla åt mig själv.
Var hemma strax innan Madde o plockade upp. Bort till Fritis för att hämta Linus, de hade drop-in-fika, så jag blev kvar en stund. Madde hade kompis hemma för en gångs skull.
Stekte pannkakor, Maddes kompis blev kvar på mat då hennes mamma skulle iväg o hämta en storebror o handla. Madde va ju hos dem i måndags när vi var iväg, så det fick väl gå.
Åt när Mattias kom hem vid 18.45. Alltid sen kvällsmat hos oss.
Kollade in vad som fanns kvar på mitt konto o upptäckte att någon satt in 500kr utan att skriva vem.
Jag har mina misstankar. Vet ju vilka som skulle sätta in, det står jultidningar. Men det var ju fler kunder som fick kontonummret.
Såg CSI, snurrade i sängen ett par timmar som vanligt, tror jag somnade vid 2-tiden.
Har nu bloggat sen barnen åkte vid 8 o nu är hon 10.20, borde kanske ta o försöka sova en stund till innan Linus kommer. Annars är jag trött i eftermiddag igen. Ska iväg o jobba inatt.
Får i o f s sova på hotell när jag kommer fram o äta en hotellfrukost imorgon oxå. Har fått en bra tur igen alltså.
Undra bara vad det blir på söndag? Inget besked än. Har lovat att jag kan jobba mån-tis oxå om det krisar. Eleven behöver ju få köra. Ev får han åka med någon annan annars. Måste lösa detta under dagen känns det som, så han får besked. Antar att han vill hem annars. Om vi får lång ledigt till onsdag kväll.
 Det återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0