Elev

Har för tillfället en elev från Kyutbildningen i Mjölby.
Skulle därför komma iväg skapligt tidigt i måndagskväll, han skulle få nycklar o en ryggsäck med linjeböcker o annat man kan behöva.
Givetvis var det tomt i tanken på den bil jag valde för dagen. Har tre st att välja på o ändå tar man fel.
Jag avskyr folk som kommer för sent. Anser att det är respektlöst, nonchalant o slöseri med andras tid.
Har tom brutit vänskapen med en kompis över detta, då hon aldrig kunde passa tiden.
Nu var jag själv där igen. Visste att jag började 21.29, Men vi hade bestämt 21.00 o jag kom 21.08. Visste väl innerst inne att tiden skulle räcka o att jag hade marginal. Men ändå. Något pinsamt. Blir så trött på mig själv.

Kollade igenom väskan i af o d visade sig att vår samordnande handledare hade varit gullig o lagt ner en burk pepparkakor, Tack S.
Eleven fick en fin GC t-shirt o en massa linjeböcker att rätta in. Oxå en del av vårt arbete, att byta ut sidor i linjeböckerna allt efter det ändrar sig.
Hade samma tåg som onsdagen o fredagen. IKEA´s. Börjar med växling i Nässjö. Så  jag började köra o eleven fick titta på. Försökte förklara grundbegreppen under tiden. 
När det var dags att åka, fick han ta över. Fjärren lyckades dock skicka ett tåg precis framför oss så det blev att hålla nere farten hela vägen till Nr.
Rast en timma, rättade dessa linjeböcker. Dags för återfärd.
Det gick kanon bra. Kändes som om han gjort detta förrut. Lyssnade intensivt o vill verkligen lära.
Det går lite dåligt med persontåg kl 03-04 så jag skjutsade hem honom. Tror jag var rätt slut vid det laget.
Sov sen hela tisdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0