Duktig flicka

Läste just Aftonbladet.  Visserligen har jag oxå insett att det är så här det kommer att sluta.
Men idag har jag tagit det väldigt lugnt. Men soffan den intar Mattias istället.
Jag har varit o handlat, sista julklappen fixad. Någon mat att tala om blir det inte hemma.
Är bortbjudna återigen julaftonsmorgon i stallet i Bjälbo, det är så himla mysigt.
Sen blir det nog en sväng i kyrkan, Madde ska väl vara med i julspelet. Lunch hos mormor, o julmys där under eftermiddagen. Juldagen blir hellugn. Annandagen till Farmor.
Har inte ens julstädat. Dammet ligger kvar efter jul. Jag lovar. O den som inte vill se det får själv ta bort det.
Jag orkar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0