Busfabriken igen...+ Nyårsfest

Gårdagen hos framor o farfar flöt på. Vi fikade. Massor av kakor o bullar, då alla hade med sig något.
Farmor hade inte kunnat låta bli maten helt, så det blev risgrynsgröt o skinkmacka igen.
Men den faster jag hade hoppats skulle komma med kroppkakor dök ju inte upp. Får be pappa fixa.
Ska försöka åka ut till farmor en dag då barnen är i skolan, ska låna en bok, om vårt ursprung av henne.
J+ barn var med igår. Hon o V+ barn skulle åka till busfabriken som idag. Madde var inte så intresserad när jag frågade igår.
Jag somnade när vi kom hem på kvällen. Så jag vände dygnet ännu mer fel. Vaknade efter en timma o var uppe till 03. Barnen var uppe till 00, bad Mattias väcka oss. Visst väckte han- men bara mig. O jag somnade om. När jag sen väl gick upp, hade jag väl ingen vidare lust att åka till Linköping. Men Madde kom som ett yrväder o krävde att vi skulle åka. Ringde då V. som precis passerade Mantorp. Sån fart som det blev på barnen då har jag inte upplevt på länge. Vi var på på plats 30 min efter dem.
7 barn + 4 vuxna var vi totalt. Åt på McD efter som vanligt. I Tornby kryllade det av folk. Var in en sväng på Stadium o spanade på slalomskidorna vi sett på nätet. Var även bort på Rusta en sväng. J. skulle ut med kompisar på kvällen, därför hennes gubbe hade varit med. Så han tog barnen med sig hem. Jag skjutsade J. in till stan. Ingen av de andra vågar köra bil där. Herregud vá ska de med körkort till undrar jag? Följ vägen, stanna när det lyser rött i trafikljusen, sväng om du behöver, hur svårt kan det vara?  
Handlade mat på City Gross, var hur länge sen som helst jag storhandlade ju. Gjorde ju inte ens det till jul.

När vi kom hem fann vi en sån där överraskning igen. Mattias hade för en gång skull gått hem tidigare. Antar att det var lite dåligt med kunder då alla var i Linköping. 
Synd bara att han väljer att göra det en dag då vi inte är hemma. Kunde ju åtminstone ha ringt o sagt- jag går hem nu. Ska vi hitta på något? Han kunde ha kommit in o vi kunde ha gått på bio, lr ngt. Vi gjorde ju oss ingen brådska hem idag precis, då jag vet att han inte är hemma före 18.45.
Men det är ju skönare att gå hem o sätta sig vid datorn o leta bilar.

V o jag pratade om att åka skridskor med barnen o ev simhallen. Får väl se om det går att få ihop.


Imorgon måste jag kolla över vad som finns hemma till nyårsfesten. Har handlat lite idag.
Vi ska ju ha knyt så jag ska bara fixa dekorationer+ dryck till maten + champagne.
Mamma fixar varmrätt. M + A-L entrérätt + fördrink. En faster kaffe o kaka + fyrverkerier. En annan efterrätt, en sallad + snacks, o sista vickning. Vi blir ca 18 st. Vi brukar bjuda ca 40-50 personer. Första året var vi 30 st, inte fullt så många förra året.
Vi har gjort det i lite olika varianter. Första året fixade jag allt. Tog betalt därefter. Vi hade bal tema.
Förra året hade vi "sommarparty på stranden". Vi packade picnickorgar o bytte korgar o partner. Satt på golvet. Alla var sommarklädda, spelade bara sommarmusik osv.
I år är temat bara glitter. Vi var ju tvugna att lösa matfrågan då jag fortfarande in i dec inte visste om jag skulle få ledigt. Fick klart besked i torsdags att jag fått ledigt. Puh. Men jag ska nog ha jour helgen som kommer.
Mattias jobbar nyårsafton till 15. Mamma har råkat vinna biljetter till en nyårsrevy. Så lite stressigt kommer det nog att bli. Men det brukar lösa sig. Inte mycket jag kan gör mer än ställa iordning bord o duka.
Hoppas jag kan få nyckel imorgon, borde inte vara bokat i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0