Skor

Fastnade på en modeblogg imorse. Tjejen som bloggade visade upp sina skor. Madde o jag räknade till 50par.
 Jag påstod att jag inte alls hade så många men Madde trodde mig inte. Så jag blev tvungen att räkna. Skulle ju ändå packa ett par stycken.
Det blev 30 par! Trodde faktiskt inte jag hade riktigt så många. Men det var ju mest skräp.Några par stövlar fanns bland dessa oxå. 3 par skor hamnade direkt i soptunnan. Fattar inte att jag spar på skit.
Vet ju att ett par av dessa var mina älsklingsskor. Men klacken var helt nedsliten. Om jag slänger dem så får jag en anledning att leta nya...
Tre av paren har nog varit mammas som jag tagit över bla ett par ceris o ett par oranga sandaler. Orange är väl höstens färg så det får väl bli att plocka fram dessa. Köpte en orange tröja + kjol i Ullared så där har vi en outfit. Ska då bara hitta ett tillfälle att använda det oxå.
Blir ju  mest att man sätter på sig det gamla vanliga. När man inte har uniform. Det har jag ju för det mesta, så det går ju inte åt några kläder eller skor här. 
Just nu är det den röda klänningen med röda lackballerina som gäller.  
Madde hade 10 par skor. Fullt tillräckligt för en 10-åring väl? Hon ska få gympadojjor till hösten annar får det nog vara bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0