Semestrar + lite kuriosa

När mamma o pappa va här sist funderade vi lite tillsammans vad vi gjort på Semestrarna under åren
ska försöka mig på n lista, risken är att jag får ändra eller komplettera senare.

1973- Min första sommar, blev lämnad hos mormor, då mor&far drog till Norrland.
1974- Bodde i Hultsfred, pappa jobbade där tillfälligt. Besökte Öland med kusinen.
1975-?
1976- Nyanländ lillebror, Hyrde stuga på campingen utanför Ljusdal. Påbörjade byggandet av "vår" stuga på andra sidan Ljusdal.
1977- Stugbygge i Ljusdal skulle jag tro men ingen minns.
1978- Slutskedet av stugbygget i Ljusdal. Bodde i tält på Campingen. Hade kikhosta.
1979- Nyinköpt hus. Antagligen en tur till Ljusdal som vanligt. Campade utanför Vimmerby.
1980- Legoland. Tältade. Hann säkert en sväng till Ljusdal detta år med.
1981- Gränna med husvagn? Ljusdal!
1982- Öland. Ljusdal!
1983- Västervik Ingela o Fia va me. Husvagn. Ljusdal!
1984- Åkte tåg med mamma till Göteborg. Mötte upp pappa. Bil + husvagn genom Dalsland o Värmland. Missade Åmål- detta har pappa fått äta upp hela livet. Var på Mårbacka mm. Sen vidare till Ljusdal.
1985- Ljusdal. Tur till Trondheim, via Rätansbyn. Tre husvagnsekipage, massor av kusiner.
1986- Skolresa till Bornholm. Jobbade på dagis. Ljusdal!
1987- Jobbade på minigolfbanan i Boxholm. Ljusdal!
1988- USA- flög till Seattle var där en vecka, bilade geom Oregon, Stannade i LA en vecka,Besökte det mesta. Var med en kompis till Öland. 1989- Skolresa till Hamburg/lybeck.Plockade jordgubbar. Bilade genom Europa till Portoroz i slovenien. Besökte lipiza o postojna. Började Naturvetenskapliglinje
1990- Gissningsvis var jag i Heda mesta dels denna sommar.
1991- Äntligen körkort. Besökte sthlm, i bil utan bromsar. Jobbade på sjukhemmet i Mjölby. Förlovade mig . Var på Rhodos.
1992- Skolresan gick till Lysekil. Studenten. Reste till USA. Au Pair i Upstate NY, en liten håla vid namn Cross River. Kom hem en v innan skolan började på hösten. Började plugga igen- konsumentekonomisklinje + Social Service samtidigt.
1993- Varberg. Jobbade natt på Sjukhemmet. Lotta o jag drog till Cypern på sista minuten. Kom hem med 2:a gradens brännskador. Ny skola o skolresa till sthlm 1:a veckan. Läste Turism på Lunnevad fhsk.
1994- Skolresa till York i England. Jobbade på sjukhemmet- natt denna gång oxå. Låg på flygfältet i Nyköping o kollade på fallskärmshoppare ett par dagar. Började som Black Jack dealer.
1995- Skolresa till Salzburg med tåg. Naxos, Grekland två veckor. Började på  SJ biljettförsäljning i Mjölby. Var i Trosa ett antal gånger. Flyttade tillslut upp i Sept. Började på Stockholm Central. Var på Öland.
1996- Båtluff i Grekland. Förlovade oss 22/4 på Santorini. Jobbade hela sommaren, då jag endast hade vik. Hyrde hus.
1997- Madde kom i Jan. Jobbade ändå på sjukhemmet en månad. Bodde hos mamma så de såg efter Madde. Köpte hus. Tilläggsisolerade.
1998- Jobbade på Ågårdens Gästhem hela sommaren. Årskort på Kolmården. Byggde altan.
1999- Var på Teneriffa i Januari. Linus nyfödd april. Var på AstridLindgrensvärld o sen på Öland. Bröllop 28/11, resan gick till Helsingfors!
2000- Flyttade hit i Jan. Började jobba i mars på SJ o maj på Sjukhemmet. o juni på SJ i Tranås. Jobbade hela sommaren. Var på Rhodos. Började på SJ i Mjölby som tågvärd i sept min första fasta anstäning.
2001- Min första betalda semesterledighet!!!! Campade i Borås. Spöregn hela veckan. Var på Liseberg.
2002- På AstridLindgrensVärld. Var på Öland- Linus drog vattenkokaren över sig- ambulans till Kalmar lasarett. Vann resa till Munchen fick se friidrotts EM från VIP läktaren.
2003- Plugg dags igen. Var i Mora. Tomteland, Leksand sommarland mm. Jobbade ett par veckor av sommarlovet.
2004- Halmstad- lånade lägenhet. Jobbadeett par sommarveckor igen.
2005- Äntligen fast jobb igen. Tiggde mig till ett par veckors ledighet. Tyckte att jag vid det här laget gjort mig förtjänt av detta. Byggde pool.Tältade vid Skara sommarland. Var på Kreta v.44.
2006- Första egna Husvagnen. En Adria Altea 502DT. Skara sommarland igen. Öland-Ekerumscamping.
2007- Varit i Ullared. Snart turkiet!!!


Har ävet varit ett antal Vintrar i Ljusdal. Därför känns det som jag kan den biten nu. Så allt norr om Sthlm- Örebro är tvär NEJ! i a f sommartid.

Kommentarer
Postat av: sven

Oj, hjälp, hur kommer du ihåg allt och hur har du hunnit med allt !!?? Om jag så här under en kort het solig rast i Nr skulle försöka mig på en liknande lista så skulle den lite förkortad och förenklad se ut så här:
1957-1964 Bodde utanför Sundsvall
1964-1977 Bodde utanför Piteå
1977-1978 Jobbade på en turistanläggning i Tivedn, utanför Askersund. Lagom fördelning-20 tjejer i kaffestugan, 2 killar som klippte gräs m.m.
1978-1979 Jobbade som undomsledare i Sv Kyrkan i Nykvarn.
1979-1980 Lumpen, vapenfritt utanför Piteå.
1980 Tågluff, och sedan Askersund igen.
1980-1981 Bibelskola i Rimforsa
1981 Till Japan på sommaren, varmt, förlovning
1982-1987 Giftermål, bodde i Norrköping, lokförarskola, jobb som lokförare
1987- Flyttade till Fredriksdal utanför Nässjö, och TRIVS.
1991 Björn föddes.
1992 Sebastian föddes
1994 Lilian föddes.
Och sedan har det bara rullat på.
Semestrar? Med mamma och syster när jag var liten,med tåg från Piteå till mostrar i Ks och Hb, det var då jag bestämde mig att bli lokförare.... 5-6 resor till Japan, 4-6 veckor varje gång.
HA EN BRA SEMESTER !!!! Skapligt Avis

2007-08-11 @ 15:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0