Packning

Vad vi gjort sen vi kommit hem? Jo packat, tvättat och städat.
I fredags var Madde o jag hos min mormor. Det var meningen att Mogge o Emil skulle med men Emil hade just sommnat när vi kom. De fick då bli hemma. Madde blev sur för att de inte skulle med så hon tjatade hela tiden på att få åka hem. Får väl åka dit en dag när barnen går i skolan så jag kan göra lite nytta.
Min mormor är nämligen handikappad- hon hade poilo -53-54. Hon går med kryckor, sitter i rullstol då vi ska handla o gå långt. Behöver hjälp med trädgård o städnig av övervån mm.

Tog vägen förbi farmor o farfar, med de var o handlade. Stannade på en bilverkstad o beställde tid för att byta kamrem på renaulten- måste göras innan september o helst under semestern då vi är såååå bilberoende. Har väntat på att Mattias ska ta ett initiativ o beställa tid. Men det verkar inte ske. Så även bilarna är visst mitt ansvar.

Stannade hos Emil igen på hemväg o lekte ett par timmar.

Igår försökte vi röja det värsta på Linus rum, slängde trasiga gamla leksaker osv.
 Idag stod fortsatt städning på schemat. Måste dammsuga o torka golv, ska ha Emil här på Tisdag då Mogge ska till jobbet en sväng.

Mattias ligger fortfarande på soffan så nu gav jag oxå upp. När jag bloggade i Torsdags kunde ju inte han göra något utan satt brevid mig o kollade vad jag skrev o sen somnade han på soffan o sov i två timmar. När jag plockade o tvättade. Så idag gör väl jag lika dant. Kan inte han hjälpa till så kan jag oxå skita i allt. Det får väl se ut som bomben slagit ner här. Inte kul att komma hem till dock.
Ok, lite beröm oxå då. I Fredags när Madde o jag var borta hade han renbäddat vår säng! (men så kommer ju lilla men) Jag hade köpt nya madrasskydd. Dessa var inte bytta så det blir till att fixa nästa gång. Han tänkte väl inte på det ,de stod ju i en kasse brevid de nya täckena han hade bytt till. Fullt upptagen med Datorn antar jag.
Igår körde han trimmer- behövdes verkligen- flyttade även på stegen till poolen- enligt mig helt onödigt- men han hade säkert ett bra skäl till detta. Att borra hål i altangolvet o sätta den mitt på den sida där vi gjort plats för att vistas o sola.
Jaja han gjorde ju ia f något.
Bäst att jag med tar och gör något nu igen.
Regn o sol om vart annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0