Många bäckar små

Försöker få man o barn att inse att det är inte inkomsterna man blir rik på utan det är genom att minska utgifterna.

Tittar nu över telefoni o försäkringar kort mm. Visst har vi råd att betala men Mattias inställning:  äh det drabbar ingen fattig. Gör mig galen. En hundring hit o dit är pengar i slutändan

Visst vi har råd att åka utomlands, köpa dator mm. Jag tror dock  inte det hade gått om han hade styrt ekonomin åt sitt håll.
Telefonin verkar inte gå att göra så mycket åt, vi ringer otroligt lite. Dyraste biten är ju uppkopplingsavgift om man byter till fastkostnads form.  O då vi ringer är det korta snabba. kom hem o ät, köp mjölk samtal.
Däremot skulle jag behöva ny mobil. Jag använder den massor. Har möjlighet att förlänga mitt avtal from 23/8. Men hittar ingen mobil jag vill ha, till rimligt pris. Jag vill inte ha massa krimskrams. det ska gå att ringa o mezza, bra täckning.  That´s it!

Försäkringar- fick i veckan erbjudande från ett bolag där vi har personförsäkringarna, att samla alla, även bil o hem. Jag tror nu i efterhand att vi inte tjänar på det, då inte anticimex ingick i deras hemförsäkring. Så det blir nog inget byte. Ska läsa igen när pappren kommer.
Kort- har massor av kort med årsavgifter på. Måste börja rensa o se vilka man använder ev byta o bara ha ett.

Men nu ska jag ta o förstöra lite pengar idag istället. Påväg till Skänninge marknad.
Ska inget handla vad jag vet. Lite marknadsnogat läär det väl bli kan jag tänka mig.
Madde vill ha de fula crocsen "foppa tofflor". Jag vägrar att sätta på mig dessa fula, så hon får köpa dem själv.
Kan ju vara bra att ha i Turkiet visserligen.
Mattias är krasslig, ont i halsen o Linus vill inte åka, så det blir bara Madde o jag nu. Ev åker vi in igen till kvällen. Alt till Vadstena o spanar på nostalgiafton. Marknaden är ju kvar imorgon me så vi har fler chanser, att förstöra pengar.

Tur att jag jobbar i helgen så det kommer in nya.

Kommentarer
Postat av: M

Kommenterar

2007-08-03 @ 10:23:28
Postat av: Jessica

Hur har du ordnat den där besöksräknaren?

2007-08-03 @ 20:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0