Kaffepaus

Har nu hunnit skicka barn till skolan, äta frukost, starta en maskin tvätt. Riva ur sängkläder ur vår säng. Bytt sängtopparna. Dammsugit o torkat på Linus rum. Dammsugit kök + vardagsrum.
Med andra ord, vänt upp och ner på halva huset, men inte ens börjat i hallar, badrum o kontor. Maddes rum är numera tomt så jag spar väl det till sist så får vi se om jag ids städa där, tror hon gjorde det innan hon flyttade...
Hon har allså flyttat ut ur rummet i en panikattak i söndags då hela hennes rum är Rosa o hon HATAR Rosa, sen i söndags. Kräver att få nu tapeter alt vårt rum.
Hennes grejer står över hela huset!
Ok allt är verkligen rosa, men endel tror jag faktiskt att hon valt själv. Hon packade alla rosa kläder i en resväska. DVS det blev väldigt tomt i garderoben, det sista köpte hon i veckan innan.
Igår skulle hon ha nya innegympaskor.Var i två skoaffärer i Linköping. GISSA VILKEN FÄRG HON VALDE!? Ok, det fanns alltså inte så mycket annat att välja på. Rosa eller möjligen rosa.
Ska försöka plocka tillbaka lite grejer in på rummet i smyg nu när jag städar för så här kan vi inte ha det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0