Jobb

Pratade med psf på hemväg från Nr. Då jag igen kom på att jag hade tidsförkortningsdag på måndagen o fridag tisdagen o undrade o det gick att byta o lägga fridagen på måndagen o VAB på tidagen istället då jag suttit på Sjukhuset idag. För att jag då kan ta ut VAB från FK o få ut ca 700 kr mer. För mig gör det skillnad men för dem borde det inte spela någon roll vad det står i datorn då jag ändå är borta. Men han visste inte om han fick göra så utan var tvungen att fråga först. De han skulle fråga kommer tillbaka först på torsdag. Då spelar det ju ingen roll eftersom jag måste söka VAB samma dag.
Bad oxå om en nattur mån nästa v lr åtminstone att få ledigt tisdagsturen, då barnen har studiedag. Erbjöd mig att jobba hela helgen. Hjälpte föga. De behöver radioloksoperatörer o jag måste göra färdigt mina övningsturer.
Detta gav mig x-tra kraft att söka annat jobb. Så djävla ovilliga att hjälpa för att det ska funka hemma. Blir så djävla besviken!!!!!
Så nu är ansökan skickad till nästa stor bolag. Arbetsledaren ringde därifrån direkt nu på morgonen. Tror han visste vem jag var då vi jobbade i Mjölby samtidigt 2000-2001. Förklarade att de står inför en liten omorganisation, o ev får anställa snart. Han skulle spara min ansökan men bad  mig hålla koll på när annonsen kommer inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0