Jämställdhet??? Inte hos systembolagetspersonal

På krigsstigen som vanligt.

För några månader sen talade Mattias om att han skulle på utb/möte /kurs lr vad det nu är 25-26-27/9. Fixade så jag spärrade dessa datum i vårt SchemaÖnskeMål system + en ledighetsansökan.
Veckan efter kom ytterligare en inbjudan till Mattias, denna gång till Systembolagets egen kursgård på någon utbildning.15-16-17/10 har även spärrat dessa dagar i vårt SÖM. Det är ju så att då Mattias är borta KAN inte jag jobba. För jag får inte ihop det med några tider alls. Kan inte ta morgon tur, inte en lång dag tur o inte en natt. Alltså måste jag ta ledigt då han ska bort!
När sen mitt schema kom för ett par veckor sen så tittar han på det o säger 11-12/9 är jag borta.
Suck, jag jobbar natten...
Vad gör jag nu? Ledigt ännu mer? Tror inte ens jag får mer ledigt. Vad trött jag blir. Om han bara hade sagt det lite tidigare så hade jag kunnat flytta fridagar lr lägga viloperiod den natten lr sökt komp. Men nu när jag har schemat i handen är det för sent.
Mattias säger dock att han sagt det förut. Men jag anser detta omöjligt, eftersom jag sökt ledigt för de andra två tillfällena som jag visste om o inte detta. Varför skulle jag ha gjort så, om jag visste. Han skriver aldrig upp i almanackan vad som händer utan jag får fråga o gissa mig till hela tiden. Vet knappt om han jobbar på lördag. Den veckan han jobbar lördag brukar han vara ledig en dag veckan innan. O jag är ledig hela denna vecka. Men jobbar 4 dagar som blir sena kvällar för barnen i nästa + att de har studiedag den 4/9 som jag heller inte visste om innan. Skulle önska att han brydde sig lite mer om familjen än jobbet o att vi någon gång fick komma före. Önskar att han kunde säga till sin personal att, det går inte för jag behöver vara ledig då, min familj behöver mig. Men icke.
ok han är chef, har ansvar, måste vara där, personalen ska vara nöjd.
Varför ska jag vända o vrida på mig ut och in.
Visst vi är fler anställda, o jag tjänar minst. Men varför är det alltid jag som ska fixa o ordna?
Antar att det tillslut löser sig denna gång oxå. Kör väl med Mogge som är pappaledig lr mamma som får kompa. 
Tur att man har vissa som ställer upp!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0