Inventering

Igår kväll kom Mattias vid 20tiden o likaså ikväll. Inventering, heter det. Jag ska iväg o jobba i natt, så hoppas att han kan passa tiden bara. Idag har jag då inte gjort många knop. Ska ju jobba i natt så försökt att vila. Men det var ju inte lätt efter det där telefonsamtalet på förmiddagen när tankarna bara snurrar runt. Prata med lillebror, svägerskan, mamma o sen pappa. Hur ska man göra? När man trivs på jobbet, men inte med en av arbetsuppgifterna? Byta jobb. Börja om på noll på alla dag o tim konton igen, inte en minut att kunna ta  ledigt. Sist in igen. Nya arbetskamrater. Ok visst endel gamla där oxå.

Kört en maskin tvätt o en diskmaskin.

På eftermiddagen har barnen skingrat tankarna en del. Madde o kompis har gjort pannkakssmet, med assistans.
Linus har gräddat- han är superduktig på att steka pannkakor.
Snabbdusch. Iväg på Brottning med Linus(som eg. skulle ta det lugnt efter op.) Bara kända ansikten när man klev in där. Hade inte en aaaning om vilka som gick på detta. Så nu har vi löst onsdagsproblemen nästa v. Linus får gå från fritis till Jakob o åka med dem. Jag slipper ha dåligt samvete för att han missar brottningen o fritispersonalen får gå hem tidigare. De blir överlyckliga.
Bara tre dagar kvar att lösa nästa vecka tis, tor o fre.

Imorgon är det utflyktsdag i skolan. Matsäck som ska packas. Ev har Linus gympa på em.  Linus vill ha kall oboy´. Undra om jag får sova ifred imorgon, om detta löses lr om jag måste gå upp?
Tänkte att jag får sova så jag orkar till Linköping imorgon em. Rixfmfestival.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0